انتشارات سوره مهر همزمان  با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اقدام به عرضه 11 عنوان کتاب الکترونیک با موضوع انقلاب اسلامی کرده است.

این آثار در قالب‌های مختلف داستان، رمان و خاطره نوشته شده‌اند و برخی از این عناوین در ماه‌های اخیر به‌عنوان یکی از کتاب‌های پرمخاطب از سوی انتشارات سوره مهر معرفی شده‌اند.

از جمله آثار عرضه شده می‌‌توان به آخرین اثر زنده‌یاد امیرحسین فردی اشاره کرد که با عنوان «گرگ‌سالی» به چاپ رسیده است. این اثر روایت‌کننده داستان یکی از مبارزان انقلابی در یکی از روستاهای آذربایجان است. کتاب تلاش دارد تا شرایط سخت روزهای قبل از انقلاب را توصیف کند که در این راه گاه از نماد نیز استفاده می‌کند.

از دیگر آثاری که در این روزها در قالب کتاب الکترونیک عرضه شده می‌توان به کتابی از محمدعلی گودینی اشاره کرد. آنجایی که گودینی خود متولد 1335 است دوران کودکی و نوجوانی‌اش در میانه بحران ها و مسائل طرح انقلاب سفید بوده و خود شاهد مستقیم اتفاقات آن روزگار است که توصیف وقایع را در این رمان زنده‌تر و ملموس‌تر نشان می‌دهد. نویسنده در گوشه گوشه رمان، هرجا لازم بوده، نقبی هم به اوضاع انقلاب و تحرکات امام خمینی(ره) و مواضعش زده است. منظور از تالار پذیرایی پایتخت مصیبت‌هایی است که روستاییان با ورودشان به پایتخت رویایی خود تجربه می‌کنند.

«تالار پذیرایی پایتخت» در جشنواره داستان انقلاب به عنوان رمانی با موضوع انقلاب قابل تقدیر شناخته شد. گرچه موضوع اصلی آن انقلاب اسلامی نیست. همچنین در جایزه جلال آل احمد از آن تقدیر شده است. این رمان که به سبک رئالیسم نوشته شده است به شرح جزییات بسیار می پردازد. زبان گفتگو ها زبانی بومی و با لهجه است که بسیاری از لغات و اصطلاحات بومی در آن استفاده شده  است. لغات و اصطلاحات بومی به کار برده شده در پاورقی هر صفحه توضیح داده شده که به خواننده غیر آشنا کمک می‌کند درگیر لغت نشده و مفهوم را دریافت کند.

رمان «فصل کبوتر» نوشته حسین فتاحی نیز از جمله آثار ارائه شده است. این اثر برگزیده دومین دوره جشنواره داستان انقلاب است. در واقع اثر رمانی اجتماعی در مورد فضای پیش از انقلاب است که شخصیت های اصلی آن مبارزان قبل از انقلاب در سالهای 55 -56 و انواع روشهای مبارزه آنها علیه رژیم شاه است. موضوع این رمان درباره جوانی است که زندگی عادی داشته و بعد در پی آشنایی با دانشجویی وارد مبارزه می‌شود. حوادثی برای این جوان رقم می خورد تا شکل نهای اثر کامل شود. وقایعی که در این رمان اتفاق می‌افتد در واقع همان مبارزاتی بوده که توسط جوان ها و مبارزان در پیش از انقلاب علیه حکومت پهلوی صورت می گرفت. مثل مبارزات فرهنگی، پخش اعلامیه و مبارزه مسلحانه. این رمان به گروه های مبارزی که قبل از انقلاب با انواع روشها علیه شاه مبارزه می کردند اشاره دارد.

به بیان دیگر، رمان«فصل کبوتر» روایت روزهای پیش از انقلاب است، روزهایی متلاطم و پرحادثه، روزهایی که مردمان زیادی را با خود به خیابان‌ها کشاند و سرنوشت‌شان را تغییر داد.

از دیگر آثاری که در این قالب عرضه شده می‌توان به «شاه بی‌شین»، «خاطرات زندان»، «احمد احمد»، «سال‌های بی‌قرار»، «انقلاب و دیپلماسی» و «اشک آخر» اشاره کرد. علاقه‌مندان برای تهیه این عناوین می‌توانند به این نشانیمراجعه کنند.