به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهندس زارع در اولین همایش و جشن ولی‌نعمتان و خیرین انقلاب اسلامی که صبح امروز در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: امروز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و به همین دلیل تمامی آحاد ملت ایران باید شکرگزار این نعمت باشند که خداوند به آنها عطا کرده است.

وی ادامه داد: این ایام جدا از اینکه ایام شکرگذاری از خداوند تبارک و تعالی است، زمان بازخوانی اصول اصلی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است زیرا این اصول را عواملی چون فراموشی، غبار گرفتگی و شبه تهدید می‌کند و به همین دلیل نیاز است که آرمان‌های امام و انقلاب دائما مورد بازخوانی قرار گیرند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که بهترین راه بازخوانی اصول انقلاب را در مراجعه به آراء، روش و سیره امام راحل دانستند گفت: بیانات امام راحل نشان دهنده رفتار سیاسی، سیره و تعلقات ایشان است؛ امام مظهر انقلاب اسلامی است و اگر کسی بخواهد به دکترین انقلاب اسلامی دست پیدا کند مسیری جز تعقل و اندیشه در آرا و سیره حضرت امام (ره) ندارد.

زارع ادامه داد: امام راحل فقیدی مطلع و شجاع بودند که از علم چگونگی انقلاب و تغییر نگاه سیاسی برخوردار بودند و ایشان روانشناسانه، مردم‌شناسانه و جامعه شناسانه روشی را انتخاب می‌کنند که هم متکی به اسلام و هم متکی بر ملت ایران است.

وی در ادامه تکیه امام بر شعار لا اله الا الله را از نقاط مغفول انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در مسیر تاریخی تمامی مبارزات، هیچ جریان و هیچ گروه و هیچ شخصی چه در حوزه و چه در دانشگاه شعار براندازی را سر نداد و حتی آن دسته از افرادی که سالهای سال سیاستمدار بودند قانون اساسی را اسلامی و مولود نجات می‌دانستند و معتقد بودند که شاه می‌تواند سلطنت کند اما نباید حکومت کند و در این میان امام راحل تنها کسی بود که با شعار لا اله الا الله، قصد نفی سلطنت و حکومت را با یکدیگر عنوان کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: امام راحل رژیم شاهنشاهی را به علت تحمیلی و برآمده از کودتا بودن و همچنین عدم اتکا به آرای مردمی، مردمی نمی‌دانست و معتقد بود آن رژیم شاهنشاهی مشروع نبوده و رفتار و اعمال خلاف اسلام دارد و از رویه امام و پیامبر پیروی نمی‌کند این در حالیست که حکومتی را که امام جانشین آن رژیم طاغوتی کرد، برپایه قوانین اسلامی شکل گرفته و بر پایه پیاده کردن احکام اسلام و احقاق عدالت است.

زارع ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران حکومتی است که نه تنها به سرنوشت مسلمانان بلکه نسبت به سرنوشت تمامی انسان‌ها حساس است و در واقع با ایجاد جبهه‌ای از حق در مقابل باطل حکومت را به نقطه‌ای رساند که در آن هرکس بخواهد اداره جامعه را به عهده بگیرد باید از صلاحیت‌های علمی، اسلامی و مردمی برخوردار شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون کتابهای زیادی در خصوص زندگی شخصی شاه با جزئیات مختلف از سوی درباریان و نزدیکان وی به نگارش درآمده است گفت: در این کتاب‌ها با وجود آنکه به برخی از جزئیات ریز چون علاقمندی شاه به یک هنرپیشه هالیوودی خاص و یا ورزش خاص اشاره می‌شود اما در هیچ یک از کتاب‌ها ندیده‌ایم و نخوانده‌ایم که اشاره شود شاه در حال خواندن کتابی بوده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: این در حالیست که اکنون ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری دارای ولی هستند که بیاناتش نشان دهنده عمق مطالعه ایشان در کتابها و متون مختلف است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه امام (ره) در فرمایشاتشان همواره تاکید داشتند که ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه، گفت: سیره و رفتار امام راحل همواره نشان دهنده آن بود که از ابتدا تا منتهی انقلاب برای امام ترسیم شده و مشخص بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: انقلاب با تکیه بر مردم و رهبری امام (ره) و بر دو پایه اسلام و مردم به پیروزی رسید.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه قشر سومی که حلقه وصل مردم و اسلام در پیروزی انقلاب بودند را «خیرین» دانست و گفت: خیرین پیوند دهنده پایه‌های انقلاب اسلامی بودند و کمک و یاری خیرین زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد.

زارع تصریح کرد: کمک و یاری خیرین بود که زمینه را برای برگزاری جلسات بیان فراهم و بخش عمده‌ای از هزینه تهیه اعلامیه و کاست سخنرانی‌های امام راحل و همچنین تامین هزینه خانواده‌های زندانیان سیاسی را تامین می‌کردند.

وی همچنین عنوان کرد: وظیفه ماست که در یوم الله فجر از تمامی خیرینی که در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند چه آنها که در میان ما هستند و چه آنها که نیستند نهایت تشکر و قدردانی را به عمل آوریم.