به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛  در خصوص غایبان جشنواره سی و چهارم گفت : در سینما هرکسی جایگاه خودش را دارد و هر شخصی اثر انگشت خود را. هیچ کس نمی تواند جای دیگری را بگیرد و جای هرکسی که نیست خالی است. 

 
وی با اشاره به تنوع ژانر در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: از همه نسل ها و همه ژانر ها در جشنواره فجر امسال حضور دارند و من این تنوع ژانر را دوست دارم‌ و آرزو دارم همین روند خوب در جشنواره فیلم فجر ادامه داشته باشد و به خوبی پیش برویم.
 
ایوبی در خصوص تأثیر فضای جامعه بر آثار سینمایی تصریح کرد: وقتی فضای جامعه امیدوار کننده باشد و اهل گفتگو باشیم، باهم ارتباط خوب داشته باشیم، به هم احترام بگذاریم، باهم بلند صحبت نکنیم و آرام و آهسته صحبت کنیم این فضای دوستانه و خوب در فیلم ها هم منعکس می شود. 
 
وی افزود: در این یکی دو سال فضای جامعه آرام و احترام آمیز بوده و روابط خوبی بین اهالی سینما و ارتباط آنها با مسئولان سینمایی و فرهنگی برقرار شد. 
 
وی با اشاره به پرداختن به دردها و مسائل اجتماعی در آثار سینماگران اظهار داشت: وظیفه سینماگران نشان دادن دردها و دغدغه ها و مسائل جامعه است اما امسال نشان دادن تلخی ها آزار دهنده نیست.
 
رییس سازمان سینمایی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت از سینمایی ها خواسته که سینما مبّلغ و رواج دهنده استعمال سیگار نباشد. بهرحال وقتی سیگار کشیدن رسم شد سینما آن را جهانی کرد و حالا باید از طریق سینما جلوی آن را بگیریم.