هفته گذشته بعد از به شهادت رساندن شیخ نمر توسط سعودی ها اعتراضاتی در اقصی نقاط جهان و کشورمان به وقوع پیوست که این اعدام حواشی خاصی را همبه دنبال داشت. هفته نامه پنجره در شماره 254 خود به بررسی ابعاد مختلف این اتفاق پرداخته است.

سرمقاله

علیرضا زاکانی، در مقام صاحب امتیاز پنجره با عطف نظر قرار دادن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان در اسفندماه سرمقاله این هفته را نگاشته است. وی معتقد است که اصولگرایان نیازمند هوشمندی و پرهیز از گرفتاری در جنگ روانی رقبا و مخالفین و حضور گسترده در صحنه هستند. در بخشی از سرمقاله زاکانی آمده است: « پایبندی به‎ نظر جمعی و پرهیز از تکروی در ائتلاف و عدم همکاری با رقبا و مخالفین ائتلاف اصولگرایان در ارائه لیست‎‎های انتخاباتی، افقی روشن را فراروی آن‎ها نهاده است »

شیخ شهید

هفته پیش شیخ نمر باقر النمر به دست آل سعود به شهادت رسید و در پی آن اعتراضاتی در برخی از نقاط دنیا به وقوع پیوست. اعتراضات به شهادت شیخ نمر در ایران، با تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و تهران آغاز شد و بعد دامنه آن به داخل سفادت کشیده شد که متعاقب آن عربستان سعودی به همراه چند کشور حاشیه ای اقدام به قطع رابطه با ایران و یا کاهش سطح روابط کردند. هفته نامه پنجره با عطف نطر دادن این مسئله به واکاوی ابعاد مختلف این رویداد پرداخته و با برادر شیخ نمر، به گفتگو نشسته است.

نقد ناصحانه

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و مطابق معمول مباحث حول محور وظایف این مجلس همچنان از سوی برخی جریان های خاص ادامه دارد. برای تنقیح وظایف خبرگان رهبری، هفته نامه پنجره در پرونده ای به این مسئله پرداخته است. 

وحدت حتی در تاکتیک

با داغ شدن فضای انتخاباتی کشور و برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سیاسی¬نویسان پنجره به موضوع وحدت اصولگرایان پرداخته¬اند و این مسئله را از ابعاد مختلف به بحث و بررسی گذاشته¬اند.

سایر بخش‌های نشریه

در بخش باشگاه اهل قلم این هفته، دکتر احمد رهدار، سیدمحمد روحانی، ضامن‎علی حبیبی و حجت‎الاسلام دکتر احمد حسین شریفی مطالبی را به مخاطبان عرضه داشته‌اند. بخش مجله خبری هم به انعکاس مهم‌ترین وقایع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته است. پنجره مثبت شماره 254 طبق معمول با رویکردی فرهنگی چندین کتاب، فیلم و سایر محصولات را معرفی کرده و باشگاه ترجمه هم با ترجمه چند مطلب از رسانه‌های خارجی افقی دیگر فراروی مخاطبان خود قرار داده است.

هفته‌نامه پنجره به صاحب امتیازی علیرضا زاکانی و مدیرمسئولی محمدامین توکلی زاده و سردبیری سیدمحمدصادق کاظمی، در 84 صفحه، شنبه‌ها روی کیوسک‌های مطبوعات قرار می‌گیرد. بهای این هفته‌نامه 5000 تومان است.