به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حنانه خلفی حافظ کل قرآن کریم است. او اکنون هشت‌ساله است و مقام‌های بسیاری را کسب کرده که مهم‌ترین آنها،‌ نفر اول حفظ قرآن در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بوده است.

پدرش می‌گوید: از وقتی مادرش حنانه را باردار بود، برای او قرآن می‌خواندیم. وقتی به دنیا آمد تا سه‌سالگی روی بالشتک‌هایی که قرآن پخش می‌کردند، می‌خوابید. بعد از آن متوجه شدیم که آیات و سوره‌ها را به‌خوبی از حفظ می‌‍‌خواند. آیات قرآن از همان نوزادی در ناخودآگاه ذهنش نقش بسته بود. برنامه ریزی دقیقی کردیم و او را به دارالقرآن فرستادیم تا ابتدا روخوانی و روان خوانی قرآن را یاد بگیرد. حنانه ۴ساله بود که دیگر سواد خواندن داشت اما نوشتن را بلد نبود.

آقای خلفی ادامه داد: دوره روخوانی و روان‌خوانی، یک سال طول کشید و پس از آن، حفظ قرآن را شروع کردیم. حنانه توانست در دو سال حافظ کل قرآن شود. البته حفظ او متفاوت است و حالت‌های مختلفی را می‌شود از او پرسید تا به تلاوت آیات بپردازد.

حنانه خلفی با رهبر انقلاب نیز دیداری داشته و به ایشان قول داده است تا به‌زودی ترجمه کل قرآن را یاد بگیرد. او اکنون به ترجمه هفت جزء قرآن مسلط شده است. مادر حنانه درباره توزیع و انتشار فایل‌های صوتی حنانه از رهبر انقلاب کسب اجازه می‌کند که ایشان نیز موافقت می‌کنند. حالا با پیگیری‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است تا برای اولین بار در کشور، تلاوت کل قرآن توسط یک دختر ایرانی ضبط و توزیع شود.

متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی با خانواده خلفی به‌زودی در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.