به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیدن هیگینز از نویسندگان باسابقه ایرلندی و برنده جایزه «جیمز تیت بلک» در سن 88 سالگی درگذشت.

رمان سال 1966 او با عنوان «لانگریشه را برو پایین» از سوی منتقدان عنوان "یک اثر کلاسیک بزرگ درباره ایرلند مدرن" را دریافت کرد و جایزه «جیمز تیت بلک» را برایش به ارمغان آورد. این کتاب از سوی آکادمی ادبیات ایرلندی برگزیده شد و «هرولد پینتر» نمایشنامه‌نویس مشهور آن را به فیلمی تلویزیونی تبدیل کرد.

به گزارش آیریش تایمز‌، هیگینز علاوه بر رمان‌های برنده جایزه‌اش، چند سفرنامه را که حاصل سفرهایش به نقاطی چون آفریقا،‌ اسپانیا‌، برلین و رودسیا بود در کارنامه‌اش داشت. از جمله کارهای او در این زمینه می‌توان به «تصاویر آفریقا» اشاره کرد. «بالکن اروپا»، «شیرهای گرون‌والد» و «خودکشی» از دیگر کتاب‌های هیگینز هستند.

«سموئل بکت» چهره شاخصی بود که مجموعه داستان «خودکشی» او را به ناشرش پیشنهاد داد و شرایط چاپ این اثر را در پاریس فراهم کرد. «تیمارستان و دیگر داستان‌ها»، «ایستگاه هلسینگور و دیگر بخش‌ها» و «داستان منتخب» از کارهای دیگر این نویسنده در حوزه داستان کوتاه هستند. «سال‌های میمون» و «روزهای سگی» نیز زندگینامه‌های خودنوشت او هستند.