به گزارش پارس به نقل از مهر، سارا هاو این شاعر انگلیسی- چینی تبار با ارائه مجموعه اشعارش توجه بسیاری از منتقدان و اهالی کتاب را به خود جلب کرد و توانست جایزه جوان ترین نویسنده و شاعر را از آن خود کند.

سارا هاو ۳۲ ساله با رای هئیت داوران جایزه پیترز فریسر را به خاطر خلق مجموعه حلقه یشمی در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرد. نام او در رقابت با نویسندگان و شاعران جوان دیگیری از انگلیس و ایرلند به عنوان نفر برگزیده انتخاب و معرفی شد.

او امسال جایزه ۵ هزار دلاری جوان ترین شاعر انگلیس را در شرایطی از آن خود کرد که نامش به عنوان تنها شاعر در فهرست نامزدهای نهایی دریافت این جایزه جای گرفته بود.  

به گفته سخنگوی هیئت داوران انتخاب سارا هاو با رای صددرصدی داوران حاضر در این جایزه انجام شد و همه متفق القول بودند که او در مجموعه اشعارش بسیار حساب شده از واژه ها استفاده کرده است.

اندرو هولگیت اضافه کرد: وقتی اشعار او را می خوانید پیش از هر چیز توجه شما به این موضوع جلب می شود که سارا هاو چقدر زبان را خوب می شناسد و چقدر خوب بلد است واژه ها را درست و حساب شده کنار هم بچیند. او با کمک واژه هایی که همه ما در روزمرگی هایمان از آنها استفاده می کنیم اشعاری را به شما تحویل می دهد که بسیار دقیق، ظریف ، با احساس و در عین حال لذت بخش است.

ساراهاو نیز که از یک پدر انگلیسی و مادر چینی در هنگ کنگ متولد شده درباره جایزه اش می گوید: واقعا شگفت زد ام. راستش  آثار افرادی که با آنها به فهرست نهایی راه پیدا کردم به نظرم فوق العاده بودند. من تصور نمی کردم شانسی در برابر آنها داشته باشم و همین که مجموعه شعرم به مرحله نهایی این جایزه رسید برایم خیلی ارزشمند بود تا اینکه خبر دار شدم جایزه به من تعلق گرفته. تصور کنید چه حالی داشتم واقعا در پوست خوم نمی گنجیدم.

سارا هاو در این مجموعه شعر اشعاری پراحساس از مهمترین لحظه های زندگی اش  را سروده و آن را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. او تصاویر و موقعیت های جذاب بسیاری را در اشعارش برای مخاطب به تصویر کشیده است.

جایزه ۵ هزار دلاری پیترز فریسر هر سال  از سوی روزنامه ساندی تایمز به برترین آثار ادبی در قالب شعر، رمان و مجموعه داستان کوتاه اهدا می شود که نویسنده آنها زیر ۳۵ سال، سن داشته باشد.