به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  حسن جوهرچی که حضور کوتاهی در مجموعه‌ی «کیمیا» داشته، درباره‌ی این مجموعه معتقد است: اهمیت ندارد که این مجموعه اولین سریال 100 قسمتی تلویزیون باشد، این اهمیت دارد که «کیمیا» کاری است که جدی ساخته شده و عوامل بسیار زیادی در آن کار کرده‌اند.

جوهرچی درباره‌ی حضورش در مجموعه‌ی «کیمیا» نیز گفت: حدود دو قسمت در مجموعه «کیمیا» ایفای نقش کرده‌ام که مربوط به جنگ و حمله به خرمشهر است. نقش پسری را بازی می‌کنم که بعد از سال‌ها از آمریکا به ایران می‌آید و در فضای جنگ و جبهه و شهر خرمشهر قرار می‌گیرد و در پایان قصه خود در سریال «کیمیا» پدرش را کاملاً ناباورانه پیدا می‌کند. شخصیتی که در این دو قسمت ورود و خروج می‌کند، در تقابل با شخصیت شهید محمد جهان آرا با بازی حامد بهداد قرار می‌گیرد.

این بازیگر سپس درباره‌ی بازخورد مجموعه «کیمیا» در بین مخاطبان یادآور شد: «کیمیا» مشتری خودش را جذب کرده و توانسته با مردم ارتباط برقرار کند. بد هم نیست و قصه خوبی هم دارد. به ویژه اینکه مقاطعی از تاریخ ما را به تصویر می‌کشد. خیلی از بازیگران از خود بازی‌های درخشانی نشان داده‌اند و امیدوارم این کار جایگاه خوبی را پیدا کند، همان‌طور که پیدا کرده است.

وی سپس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کارهایی از جنس «کیمیا» در تلویزیون بیشتر شود، یادآور شد: امیدوارم کارهایی از جنس «کیمیا» که به تاریخ معاصر ایران می‌پردازد، بیشتر در تلویزیون ساخته شوند.

جوهرچی با اشاره به قصه خوب مجموعه «کیمیا»، از کارگردانی این مجموعه که برعهده جواد افشار بوده است، تمجید کرد و یادآور شد: برای اولین‌ بار سریال «جا بربن حیان» را به کارگردانی جواد افشار تجربه کردم و بعد از آن تله‌فیلم‌ها و سریال‌های متعددی را در کنارشان حضور داشتم. جدای از علاقه‌ام و دوستی که به جواد افشار دارم، کار با جواد افشار بسیار لذت‌بخش است.