به گزارش پارس به نقل از مهر، علیرضا لبش شاعر و طنزپرداز از افزوده شدن بخش تازه‌ای به برنامه نقد شعر شبکه چهارم سیما خبر داد و گفت: با پیشنهاد من و با اجرای خودم از هفته جاری و در برنامه تلویزیونی نقد شعر که از شبکه چهارم سیما پخش می شود، بخش تازه‌ای با عنوان مروری بر اخبار حوزه شعر افزوده می‌شود که در آن تازه‌ترین رویدادهای مرتبط با حوزه شعر برای بییندان این برنامه قرائت خواهد شد.

وی همچنین گفت: شعر در ایران هنر اول و شاعران و زندگی و اندیشه آن نیز برای مردم و مخاطبان رسانه مهم بوده و به نوعی سلبریتی به شمار می‌روند. از سوی دیگر اخبار مربوط به شاعارن و فعالیت‌های آنها به طور معمول به صورت متمرکز هیچ جا منتشر نمی‌شود و با وجود دارا بودن مخاطبان زیاد، بستری برای انتشار آن نبوده است. امید ما این است که با افزوده شدن این بخش به این بنرامه تلویزیونی بتوانیم برای رفع این نیاز کار بکینم.

لبش همچنین درباره این بنرامه تلویزیونی تصریح کرد: تلویزیون خط قرمزهای خاص خودش را همیشه دارا بوده است. به طور طبیعی برخی شاعران امکان حضور در این رسانه را نداردند و برخی نیز تمایلی به این کار ندارند اما به نظرم اجرا و نظام فراجناحی این برنامه باعث شده بخش وسیعی از چهره‌ها بتوانند در آن حضور داشته و به اظهار نظر بپردازند

وی در عیم جال تصریح کرد: شعر در ایران برخلاف سایر نقاظط جهان پدیده مهمی است. در ایران شاعران قدرت دارند و دارای تشکیلات خاص خودشان هستند و همین باعث شده فعالیت آنها نیز برای مردم دارای اهمیت باشد و طبیعی است که انتشار اخبار در زمینه آنها نیز به همین مساله باز می‌گردد.

به گفته این شاعر بازخوردهای قابل اعتنای برنامه نقد شعر به عنوان نخستین برنامه جدی در زمینه نقد شعر در رسانه ملی با وجود اینکه شبکه چهار شبکه نخبگانی است نشان داده که مقوله شعر و بحث در ارتابط با آن مخاطبان وسیع و قابل توجهی را داراست و همین موضوع ضرورت پرداختن به حواشی آن را نیز دو چندان می‌کند.