به گزارش پارس به نقل از ایسنا ،  محمدجواد ظریف در مصاحبه با تلویزیون روسیه ۲۴ افزود : معتقدیم همه کشورهای منطقه باید علیه تروریسم و افراطی‌گری بجنگند، به برقراری صلح و ثبات اوضاع کمک کنند و به افراد نیازمند کمک برسانند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایتارتاس ظریف گفت: ما درباره همه این مسایل موضعی تثبیت‌شده داریم. نخستین محور موضع ما این است که مردم کشورهای منطقه باید خودشان درباره سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

وی افزود: دومین محور این است که این مسایل فقط راه‌حلی صلح‌آمیز دارند. سوم این که هرگونه فعالیت نظامی در منطقه فقط به بدترشدن اوضاع می‌انجامد و به جنگ با تروریسم کمکی نمی‌کند.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: چهارم این که کشورهای منطقه باید به جای این که بخشی از درگیری باشند به حل مشکل کمک کنند. پنجم این که آنهایی که اکنون به افراطی‌گری و تروریسم کمک می‌کنند ممکن است فردا قربانی این ایده‌های شیطانی باشند.

ظریف همچنین درمورد «سیاست دوگانه» برخی کشورها در نبرد با تروریسم و تلاش برای استفاده از افراطی‌های داعش برای دستیابی به اهداف سیاسی خود هشدار داد.

وزیر خارجه کشورمان گفت : ایران آماده همکاری با روسیه در حوزه صادرات گاز است.

وی افزود:مایل هستیم با سایر کشورها، از جمله روسیه در تامین انرژی جهان همکاری کنیم چراکه فرصت‌های بسیاری برای تعامل در زمینه منابع انرژی موجود است.

ظریف افزود: ایران و روسیه به عنوان صادرکنندگان گاز همکاری خوبی در این زمینه دارند و ایران آماده تداوم همکاری و مشورت با روسیه در زمینه صادرات گاز است.

ظریف درباره احتمال اتصال گاز ایران با پروژه ترکیش استریم ترکیه گفت: ایران تاکنون وارد مذاکرات جدی درباره این مساله نشده است.