به گزارش پارس به نقل از مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به روسیه از مسجد جامع سن پترزبورگ بازدید کرد. جنتی با حضور در مسجد جامع سن پترزبورگ پس از اقامه نماز و بازدید از بخش‌های مختلف این مسجد با تعدادی از مسلمانان سن پترزبورگ نیز دیدار و گفتگو کرد.

از جمله برنامه‌های سفر جنتی به روسیه، شرکت در چهارمین همایش فرهنگی بین‌المللی سن پترزبورگ که با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و خانم «ایرینا بوکووا» مدیر کل یونسکو افتتاح می شود، است.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در جریان نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها، در پاسخ به این پرسش در خصوص سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه گفته بود: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه روز گذشته انجام شد و تا این لحظه خبر خاصی از این سفر به اطلاع ما نرسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب برنامه سفر خود به سن پترزبورگ امروز سه‌شنبه ۲۴ آذر همچنین در میزگرد روابط فرهنگی ایران و روسیه شرکت می‌کند و با حضور وی یادداشت تفاهمی میان موسسه شهر کتاب و موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس روسیه امضا می‌شود.

دیدار با اعضای انجمن دوستی سن پترزبورگ و ایران و بازدید از انستیتو نسخ خطی این شهر، از برنامه‌های دیگر سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایتخت شمالی روسیه (سن پترزبورگ) است.

این گزارش می‌افزاید، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، برای شرکت در چهارمین همایش فرهنگی بین المللی سن پترزبورگ وارد این شهر روسیه شده است.