به گزارش پارس به نقل از فارس، سخنرانی محمد سریر، پخش کلیپ زندگی‌نامه میلاد کیایی، اجرای موسیقی در چند نوبت توسط هنر جویان استاد، اجرای سنتور نوازی استاد کیایی با آواز رشید وطن دوست و پیانو نوازی بردیا صدرنوری بخش‌هایی از این برنامه است.

میلاد کیایی یکم مهر ماه سال 1323 در خانواده‌ای آشنا به موسیقی، کتاب و فرهنگ در تهران متولد شد. پدر وی تار و سنتور را به سبک قدما می‌نواخت. کیایی از هشت سالگی نوازندگی سنتور را نزد پدر و سپس ردیف‌های موسیقی را نزد برادر بزرگش ایرج فرا گرفت.

اولین فعالیت هنری این نوازنده در سن دوازده سالگی با برنامه کودک رادیو شروع  و پس از آن در سنین نوجوانی مسئولیت اجرای چندبرنامه رادیویی و تلویزیونی نظیر «احساس و اندیشه» و «بزم آدینه» را به مدت چهار سال برعهده گرفت.

این آهنگساز سال 1342 درسن هفده سالگی در مسابقات هنری آموزشگاه‌های سراسر کشور در رشته موسیقی (ساز سنتور) مقام نخست را کسب کرد و همان زمان برای مدت پنج سال نیز مدرس موسیقی کلاس‌های فوق برنامه موزیکولوژی وابسته به دانشگاه تهران شد.

تاکنون متجاوز از یکصد قطعه آهنگ از آثار وی بوسیله ارکسترهای بزرگ و کوچک و همچنین گروه‌های موسیقی ملی ا ز جمله پگاه، ابر بی‌باران، سبزه‌زار، موسیقی روی تم های محلی ایران، چرا، یاد، حباب، یتیم سه‌گاه، این شرح بی‌نهایت، سارا، قطعاتی برای سنتور و ارکستر، کوه‌های سفید، طلوع، راز آشکارا، گریز، مهر و ماه، شور و شادی، نقش تازه، گل آفتاب و..... به مرحله اجرا و ضبط درآمده است.

این آهنگساز تا کنون برای هجده فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی موسیقی متن ساخته، وی ابداع‌هایی روی کوک سنتور و تالیفاتی در زمینه گام‌ها و فواصل بین پرده‌های مقامات موسیقی ایران دارد.