به گزارش پارس به نقل از فارس، آیین افتتاحیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ساعت صبح روز 28 آذر‌ماه 1394 در سالن انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.

طبق رسم همه ساله آیین افتتاحیه با تلاوت نفر اول دور گذشته رقابت‌ها آغاز می‌شود و با توجه به عروج نفرات اول و دوم مسابقات کشوری قرآن کریم در جریان فاجعه منا به نظر می‌رسد سید‌محمد کرمانی نفر سوم مسابقات باید خود را برای تلاوت در افتتاحیه این مسابقات آماده کند.

قاری میهمان مراسم افتتاحیه مسابقات سید‌جواد حسینی است و سعید طوسی هم در مراسم پایانی رقابت‌ها به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازد.

امسال هم در استان میزبان یعنی کرمانشاه محافل متعدد قرآنی در شهر‌های مختلف با حضور قاریان شاخص کشور و قاریان استان به همراه گروه‌های تواشیح برگزار می‌شود که از این بین می‌توان به حمید‌رضا احمدی‌وفا، قاسم مقدمی، سید‌جواد حسینی، جواد کاشفی و وحید وکیلی اشاره کرد که تاکنون برای حضور در کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌اند. گروه‌های معراج قم و تسنیم هم در محافل استان کرمانشاه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

از بین قاریان و حافظان استانی هم نام افرادی مانند سجاد پروینی‌نژاد، هوشنگ یاری، بهروز محمدی، کیوان حسینی، جمال شرفی، فرشاد جهانگیری، محسن الفتی، معین رنجبر، آرش سورسوری، حسین خسروی، محمد‌حسین بنکداری،  وحید نظریان، عبدالله میاحی و جهانگیر سرخوندی برای تلاوت در محافل قرآنی به چشم می‌خورد.

برپایی محافل ویژه بانوان هم یکی از برنامه‌های این رقابت‌ها است که در آن قاریان و حافظانی مانند؛ زینب لیراوی، فهیمه ایزدی، بهاره پانیاز، فرنوش زنگیشه، راضیه فرجی، فاطمه سحرابیان، فائزه چراغی، لیلا حاجی علیانی و سهیلا شاطری و برخی دیگر قاریان به تلاوت خواهند پرداخت. همچنین گروه تواشیح ذاکرین اهل‌ بیت(ع) در محافل بانوان به اجرای برنامه می‌پردازد.