به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دویست و نود و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی(دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران) همزمان با دویست و نود و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی( دهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر) برگزار می‌شود. این دو نمایشگاه از تاریخ 23 تا 29 آذرماه برگزار می‌شوند.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران برای اولین‌بار با حضور 25 ناشر خارجی و با ارائه 10 هزار عنوان کتاب برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 450 ناشر داخلی 45 هزار عنوان کتاب را در 320 غرفه عرضه می‌کنند. 15 ناشراز استان مازندران نیز در این نمایشگاه به صورت مستقیم حضور دارند. دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران در چهار سالن برگزار می‌شود. بخش فروش متمرکز این نمایشگاه میزبان 40 ناشر است که امکان حضور در نمایشگاه را نداشته‌اند. مبلغ 500 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده که از طریق بانک صادرات مستقر در نمایشگاه با بیست در صد تخفیف بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

برگزاری 17 برنامه جنبی از قبیل رونمایی و نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های آموزشی، شب شعر، مهدویت و فرق ضاله، تجلیل از خادمان نشر و ویژه برنامه درحوزه دفاع مقدس در دستور کار این نمایشگاه است.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران به مدت یک هفته از تاریخ 23 تا 29 آذر در سالن وفاییان در کیلومتر 7 جاده نکا جنب ایران خودرو از ساعت 13 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

230 ناشر از سراسر کشور در بوشهر

دهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر با حضور 230 ناشر از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان بوشهر به مدت یک هفته از تاریخ 23 تا 29 آذر برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 23 هزار و 640 عنوان کتاب در 150 غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 7 ناشر از استان بوشهر نیز در این نمایشگاه کتاب‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت. 300 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

17 برنامه جنبی از قبیل اکران فیلم قرآنی، قصه‌گویی، شعرخوانی، کارگاه‌های آموزشی، شب شعر، جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، حجاب و عفاف، نشست‌های تخصصی، آداب زندگی، آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و پدافند غیر عامل در بخش جنبی نمایشگاه برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ساعت 15 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه‌های کتاب استانی به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.