به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، لوح فشرده فیلم « گیرنده» که سال قبل در سینماهای کشور اکران ناامید کننده ای داشت، از صبح روز اول اردیبهشت ماه در سوپرمارکت ها توزیع شده است، در این میان، نکته جالب نحوه طرحی بسته بندی این فیلم است که به نوعی مخاطب را گمراه می کند.

نخستین چیزی که در برخورد اول مخاطب با بسته بندی این فیلم به چشم می آید، عبارت « نشست خبری ریاست محترم جمهوری» در بالای آن است. این عبارت روی بنر دکوری که برای سخنرانی رییس جمهور در فیلم ساخته شده، به طور خاصی نوشته شده اما نکته جالب این است که در هیچ یک از صحنه های فیلم حتی با وضوح کم به صورت کامل نمایش داده نمی شود؛ این عبارت در بالای بسته بندی « گیرنده» آن هم دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که بحث های انتخاباتی داغ است، بیشتر به ترفندی برای جذب مخاطب شبیه است.

نکته دیگر درباره بسته بندی لوح فشرده « گیرنده» نحوه معرفی جوایز این فیلم از سی امین جشنواره فجر است. در آن دوره از جشنواره، « گیرنده» برای دریافت چهار جایزه در بخش « نگاه نو» (فیلمسازان اول) و یک جایزه در بخش « سودای سیمرغ» (بخش اصلی جشنواره) نامزد شده بود و در پایان توانست سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را در بخش « نگاه نو» کسب کند.

این در حالی است که روی بسته بندی فیلم هیچ اشاره ای به کسب جوایز این فیلم از بخش فیلمسازان اول یا همان « نگاه نو» ندارد و مخاطب ناآگاه با فیلمی مواجه خواهد شد که مطمئنا بهترین اثر جشنواره فجر در دوره سی ام نبوده اما با چنین ادعایی، ناخوداگاه ذهن مخاطب را حتی نسبت به کیفیت برترین فیلم جشنواره فجر بی اعتماد می کند.

البته پخش کننده « گیرنده» به این موارد هم بسنده نکرده و عبارت « فیلم تحسین شده سی امین جشنواره فیلم فجر» را هم روی بسته بندی آن حک کرده است؛ عبارتی که جست وجو های خبرنگار ایسنا برای پیداکردن جایزه یا سخنی در جشنواره دو سال قبل که بتواند این تحسین شدگی را تایید کند، کاملا بی نتیجه ماند.

با این شرایط، مخاطبی که کمتر با اخبار سینمایی سر و کار دارد، طبیعتا با دیدن بسته بندی « گیرنده» تصور می کند، که می خواهد « بهترین فیلم» و همچنین یک « فیلم تحسین شده» جشنواره فجر را مشاهده کند.

به گزارش ایسنا، اگرچه « گیرنده» به عنوان نخستین تجربه بلند سینمایی مهرداد غفارزاده به دلایل مختلف از جمله نگاه به موضوعات روز و همچنین تکنیک به کار رفته، اثری درخور توجه در میان فیلمسازان اول به شمار می رود، اما انتظار می رود که فیلم های مختلف صرفا به دلیل موفقیت فروش دست به تبلیغات غیرواقعی نزده و سعی نکنند با شیوه های تبلیغی نامتعارف، مخاطب را به هر شکل ممکن مجبور به خرید فیلم شان کنند؛ حتی به قیمت از دست رفتن بیش از پیش اعتماد او به سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر.