به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی رسانه ملی گزارش داد: معاون سیما امروز با حضور در استودیوی خبر ساعت 14 از سهل انگاری عموهای فیتیله ای در یک آیتم نمایشی در این برنامه عذرخواهی کرد. 
  
وی در گفت و گویی با مرتضی حیدری گفت: برنامه سازان تلویزیون حق توهین به هیچ کدام از اقوام و مردم ایران را ندارند . خصوصا اقوامی که خدمات ارزنده ای برای کشورمان داشته اند و جزو هویت ملی ایرانیان محسوب می شوند. 
  
وی ادامه داد:برنامه فیتیله ای ها پس از این سهل انگاری تعطیل شد و قائم مقام پخش شبکه دو و کسانی که از روند پخش برنامه آگاهی داشته اند، وبیخ و از کار برکنار شده اند و احتمال اخراج آنها از سازمان صداوسیما هم وجود دارد . 
  
پورمحمدی تصریح کرد: مدیر گروه کودک شبکه دو توبیخ شده و پرونده وی در کمیته تخلفات عنوان و احتمال برکناری او نیز مطرح شده است. 
  
معاون سیما در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای تشدید نظارت ها بر برنامه های سیما اندیشیده اید؟ پاسخ داد: به دستور دکتر سرافراز، بسیاری از برنامه های سیما که قبلا زنده بودند، به خاطر همین مسائل تولیدی شده اند. 
  
وی افزود: آئین نامه پخش و تولید در حال بازنگری است و با کمیته تخلفات هم جلساتی داشته ایم که با متخلفین برخورد جدی تری داشته باشند. 
  
وی در پایان سخنان خود ضمن عذرخواهی از مردم ایران به خاطر اتفاق روی داده در برنامه فیتیله ای ها، گفت: از مردم ایران به خصوص آذری زبان ها، زنجانی ها، همدانی ها و کسانی که با زبان ترکی صحبت می کنند عذر خواهی می کنم.