به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ محمدرضا ورزی با اشاره به این که سکانس های مربوط به کاخ گلستان به طور کامل به اتمام رسیده است گفت: هم اکنون در حال تصویربرداری بخش های شهری و تصاویر خارجی در شهرک سینمایی غزالی هستیم.

وی با بیان اینکه بازیگر جدیدی به گروه اضافه نشده است افزود: برای ایفای نقش آیت الله بروجردی آقای داریوش ارجمند را در نظر گرفتیم و در حال مذاکره و رایزنی با وی هستیم ولی هنوز با این بازیگر به توافق نرسیدیم. 

کارگردان مجموعه تلویزیونی تاریخی «معمای شاه» درباره حضور جمشید مشایخی در این پروژه گفت: فقط دو سکانس از بازی استاد مشایخی باقی مانده و تمام سکانس های وی فیلمبرداری شده است.

ورزی درباره زمان پخش سریال «معمای شاه» افزود: درصورت مهیا شدن همه شرایط ما بنا دارم از نیمه آبان امسال پخش را آغاز کنیم البته باید اضافه کنم که کل کار از صفر تا صد فیلمبرداری شده است و ما هم اکنون در حال ضبط پازل های میانی و گرفته نشده هستیم، به طور مثال در هر قسمت چند سکانس کسری دارد که الان این سکانس ها را تصویربرداری می کنیم اما از آنجایی که این صحنه ها، صحنه‌های مهمی است به طور طبیعی زمان بر خواهد بود. 

وی ادامه داد: صداگذاری، تدوین و دوبله در حال انجام است و کار منظم و به ترتیب در حال پیشرفت است و مشکلی از این بابت نداریم، تعداد بازیگرانی که تشخیص داده شد صدایشان دوبله شود در این سریال اندک است و صداپیشگان خوبی هم روی این شخصیت ها حرف زدند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی تاریخی «معمای شاه» درباره خواننده تیتراژ این سریال گفت: به جزء آقای سالار عقیلی که تیتراژ پایانی سریال را حدود 10 ماه قبل خوانده است با هیچ خواننده دیگری برای تیتراژ ابتدایی به توافق نرسیدیم و خبرهایی را که درباره حضور برخی خواننده ها برای تیتراژ ابتدایی منتشر می شود تایید نمی کنم.

مجموعه تلویزیونی الف ویژه «معمای شاه» با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی محصول شبکه یک سیماست که تولید آن از سال1390 آغاز شد.

این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال 1315 تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد.

این مجموعه بیش از 700 لوکیشن دارد که در آن هزار و 600 بازیگر ایفای نقش کردند و بیش از 150 نفر از عوامل سینمای ایران در آن حضور دارند. 

«معمای شاه» جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی را به تصویر می کشد که قرار است در حدود 80 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید و از شبکه یک سیما پخش شود./خبرگزاری صدا وسیما