به گزارش پارس به نقل از فارس، اکران فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» و اقبال بسیار خوب مخاطبین از این فیلم، تمام معادلات سینمای ایران را برهم ریخت و یکبار دیگر به جامعه هنری نشان داد اگر فیلمی با مضمون دینی و استانداردهای جهانی ساخته شود، مخاطب آن را خواهد پسندید و از آن قبال خواهد کرد، حتی اگر قیمت بلیت آن کمی بالاتر از فیلم‌های دیگر باشد.

همچنان علاقمندان به پیامبر اعظم(ص) از دیدن فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)»  لذت می‌برند و اگر سری به سالن‌های سینما بزنیم، خواهیم دید برخی از علاقمندان برای دومین بار جهت دیدن فیلم به سالن سینما مراجعه می‌کنند.

این فیلم با نگاهی درست و قابل اعتنا به کودکی پیامبر اعظم پرداخته است و علاوه بر مخاطبان ایرانی، مخاطبان خارجی از جمله حاضران در جشنواره مونترال را تحت تأثیر قرار داد و همچنان نقدها و تحلیل‌های مثبت درباره فیلم در سایت‌های مهم خبری خارجی قابل رؤیت است.

اکثر سینماهای کشور در روز طرح بلیت نیم بها با اقبال بسیار خوب مواجه شدند و سه‌شنبه 17 شهریور طبق آمار اعلام شده 135 میلیون تومان در تهران بلیت فیلم فروخته شد.

پس از سینماهای کوروش و آزادی، سینمای شکوفه با بلیت 4 هزار تومان در رتبه سوم و سینما فرهنگ با بلیت 6 هزار تومان و فروش 7 میلیون و 500 هزار تومان در رتبه چهارم روز طرح بلیت نیم بها قرار گرفت.

محمدرضا صابری مدیر پخش دفتر نور تابان درباره اقبال مخاطب از فیلم توضیح داد: به برکت وجود حضرت محمد(ص) این فیلم با اقبال خیلی خوب مواجه است، چهارشنبه (18 شهریور) در تهران به فروش 92 میلیون تومان و در شهرستان به فروش 118 میلیون تومان دست یافت.

شب گذشته نیز تعدادی از سینماها تا 5 صبح اکران فیلم ادامه داشت و بدون محاسبه چند سالن سینما، به فروش 190 میلیون تومانی رسیدیم.

وی در ادامه درباره فروش پردیس‌های آزادی و کوروش گفت: در هر دو پردیس با توجه به اقبال خوب مخاطبان، سانت فوق‌العاده داشتیم که در آزادی تا 5 صبح ادامه داشت و 32 میلیون تومان سهم سینما آزادی در فروش فیلم شب گذشته بود و سینما کوروش 35 میلیون تومان فروخت.

وی درباره طرح نیم‌بهای فیلم در روز ملی سینما (شنبه) گفت: روز ملی سینما از اهمیت خاصی برخوردار است و برای اینکه آحاد مردم ایران فرصتی برای رفتن به سینما و دیدن فیلم ارزشمند محمد رسول‌الله را داشته باشند تصمیم گرفتیم بلیت نیم بها در روز ملی سینما در اختیار مردم قرار دهیم. به عقیده ما بهترین تبلیغ برای فیلم، تبلیغ دهان به دهان است و هر فردی که فیلم را می‌بیند، دیگران را توصیه به دیدن فیلم می‌کند. ما در این روز با ارائه بلیت نیم بها، امکان استفاده تمام اقشار جامعه را از این فیلم به برکت وجودی حضرت محمد(ص) فراهم آوردیم.

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده از روز چهاشنبه (18 شهریور) به جمع فیلم‌های سینمایی اکران اضافه شد، این فیلم توسط حوزه هنری پخش می‌شود و یکی از رخدادهای تاریخ معاصر را مورد توجه قرار می‌دهد.

محمدرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری درباره فروش فیلم توضیح داد: چهارشنبه فیلم در تهران با فروش 2 میلیون و 500 هزار تومان و پنج‌شنبه فیلم به فروش 5 میلیون و 150 هزار تومان با 18 سالن سینما در تهران دست یافت.

وی درباره اکران فیلم در شهرستان‌ها توضیح داد: در شهرستان‌ها فیلم از امروز اکران می‌شود و شرایط اکران آن در تعدادی از شهرستان‌ها فراهم شده است.

امیر قطبی مدیر فروش مؤسسه فیلمیران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره فروش «دوران عاشقی» توضیح داد: این فیلم پس از 42 روز نمایش به فروش یک میلیارد و 380 میلیون تومان در تهران و در شهرستان به فروش 750 میلیون تومان دست یافت. در مجموع، فیلم 2 میلیارد و 130 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم در تهران 18 سالن سینما و در شهرستان 30 سالن دراختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» در سینماهای کوروش و ملت به نمایش خود ادامه داده و در 10 شهرستان اکران آن همچنان ادامه دارد و تاکنون 7 میلیارد و 350 میلیون تومان فروش داشته است.