به گزارش پارس به نقل از تسنیمعلیرضا اسپیدی امروز در همایش گرامیداشت روز پزشک و داروساز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: به نظر می‌آید منزلت و جایگاه اجتماعی پزشکان در حال تزلزل است در حالی که اگر پزشکان جایگاه خود را حفظ کنند این جایگاه متزلزل نمی‌شود.

وی افزود: پزشکی یک شغل نیست بلکه جزو پروفشن یعنی آن دسته از مشاغل دارای شرافت و جایگاه ویژه است چرا که پزشک منافع مراجعه کننده را به منافع خود ترجیح می‌دهد.

نائب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه پزشک بر اساس اصول یک سری باید و نبایدهایی را ملزم به رعایت است که همه شغل‌ها به آن پایبند نیستند، بیان کرد: پزشکان در ابتدای کار این مرام نامه را امضاء می‌کنند و اگر کسی به آن مقید نیود لازم است که جامعه پزشکی این موضوع را رسیدگی کند.

وی گفت: لازم است رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مسئولان از تریبون‌های در اختیار برای جا اندازی تفاوت‌های بین صنوف و پروفشن‌ها استفاده کرده و نیز نسبت به ارتقاء جایگاه اجتماعی پزشکان خوزستان اقدام نماید.

اسپید با اشاره به اینکه در برخی از سریال‌های صدا وسیما متأسفانه جایگاه پزشکان دستخوش یک سری از ناملایمات می‌شود، عنوان کرد: پزشکان با حفظ جایگاه خود می‌توانند طنزهایی که سبب تردید در افکار جامعه می‌شود را بزدایند.