به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی ، صادق نجفی روز یکشنبه در جمع اعضای شورای کلانشهر تبریز با حضور خادمان رضوی ، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی برافزایش زایر سراهای ارزان و با کیفیت در کشور، اظهار کرد : بر این اساس شهرداری تبریز مصمم است زایرسرایی را در مشهد احداث کند تا عاشقان بی شمار آن امام همام در خطه آذربایجان در آنجا اسکان یابند . 

وی اظهار کرد : زایر سرای بزرگ شهرداری تبریز در مشهد ساخته می شود و تصویب کرده ایم که زایرسرایی را در شهر مشهد ایجاد کنیم.

نجفی ادامه داد : زمین این زایر سرا خریداری شده است که به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی هدف از ایجاد این زائر سرا را راحتی مردم آذربایجان در زمان مسافرت به شهر مشهد عنوان کرد .

شهردار تبریز اظهار کرد: وسعت زمین این زایر سرا یکهزار متر بوده و در فاصله سه کیلومتری از حرم ساخته خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت : شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده وهمواره از حرکت های مذهبی و دینی حمایت کرده است.

اکرم حضرتی ، در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید از شورای اسلامی شهر تبریز حضور خادمان رضوی را یک فرصت ارزشمند معنوی و فرهنگی برای تبریز و آذربایجان شرقی برشمرد.

وی با تاکید بر تبعات مثبت حرکت های فرهنگی کاروان رضوی در چند سال گذشته بیان کرد : برای ایجاد فضای معنوی و رضوی آمادگی کامل داریم تا از طرف شورای اسلامی شهر اقدامات لازم را انجام دهیم.

حضرتی گفت : شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده وهمواره از حرکت های مذهبی و دینی حمایت کرده است.

همچنین درادامه این دیدار ، صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت و مداحی توسط خادمان رضوی در صحن شورای اسلامی شهر تبریز انجام شد.

همچنین شورای اسلامی شهر تبریز از 'سعید مطلبی'رییس کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی به واسطه خدمات فرهنگی و مذهبی وی تجلیل کرد.

صحن شورای اسلامی شهر تبریز با حضور کاروان رضوی عطر آگین شد و خادمان حضرت ثامن الحجج با حضور در این جلسه با مداحی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی حال و هوای رضوی به جلسه بخشیدند و بر گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و تقویت فرهنگ شورایی اسلامی تاکید کردند.

درلوح تقدیری که به همین مناسبت به وی اهداء شد توفیقات الهی برای ادامه مسیر رضوی برای وی از درگاه ایزد منان مسئلت شده است.

همچنین کاروان رضوی در چهارمین روز حضور خود در تبریز و آذربایجان شرقی با نماینده آیت الله سیستانی و طلاب جامعه المصطفی دیدار کردند. 

در ادامه برنامه های کاروان زیر سایه خورشید ، خادمین حرم امام رضا (ع) به دیدار آیت الله علامی نماینده آیت الله سیستانی رفتند و این دیدار با حضور طلاب جامعه المصطفی تبریز برگزار شد. 

حجت الاسلام بخت آور، مدیراین مرکز علوم اسلامی، با ابراز خرسندی از حضور خادمان حرم رضوی در جمع طلاب این مجموعه، ابراز داشت: این مجموعه امروز توفیق پیدا کرده است تا از رایحه و عطر حرم رضوی برخوردار شود.

وی حضور خادمان حرم رضوی را یادآور عظمت، محبت و کرامت حرم رضوی عنوان کرد و گفت : عالمان دینی چراغ راه هدایت جامعه اسلامی هستند، دراین میان آیت الله امام خامنه ای با درایت و تدبر این کشتی را به پیش می برد.

حجت الاسلام ' بخت آور' حضور نماینده آیت الله سیستانی را نیز مغتنم دانست و ابراز داشت : آیت الله سیستانی این عالم جلیل القدر نیز در طوفان های مختلف کشورعراق، سبب ثبات و عزت شیعیان و مسلمانان آن کشور شدند. 

'مقدم زاده '، از خدام بارگاه رضوی در این مراسم با اشاره به دهه کرامت و آستانه میلاد امام رضا(ع)، گفت : تلاش داشتیم با چنین حرکت هایی در سراسر جهان، در بیش از 20 کشور خارجی و در سراسر ایران اسلامی، رایحه عطر خوش رضوی را پر کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز داشت: توجه و مطیع فرمان امام واجب الاطاعه مورد تأکید روایات است، از این رو طلاب پیروی در عمل و کلام از معصومان و ولایت فقیه را پیشه خود قرار دهند و سعادت خود را در آن بدانند.

طلابی از کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، قزاقستان در جامعة المصطفی واحد تبریز در حال تدریس می باشند./ایرنا