به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رامی عبدو» عضو کمپین اروپایی برای رفع محاصره نوار غزه امروز دوشنبه طی اظهاراتی در کنفرانس خبری که در غزه برگزار شد، گفت: ما نسبت به هر گونه تجاوز اسرائیل علیه ناوگان 3 دریایی هشدار داده و تاکید می کنیم که متجاوزان را در دادگاه های بین المللی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.
عبدو از جامعه جهانی خواست تا حمایت لازم از فعالان بین المللی شرکت کننده در این ناوگان را بعمل آورده و سلامت آنها را تضمین نماید.
وی تصریح کرد: ده ها نفر از فعالان اروپایی و حامیان فلسطین از سراسر جهان از جمله شخصیت های رسمی، نمایندگان پارلمان اروپا، سیاستمداران، خبرنگاران و هنرمندان و نیز تعدادی از شخصیت های عربی در این ناوگان مشارکت دارند.
وی در پاسخ به سوالی درباره زمان حرکت این ناوگان و تعداد کشتی های آن نیز اظهار داشت: این ناوگان حداقل شامل 5 کشتی است که طی چند ساعت آینده پس از اجرای اقدامات قانونی حرکت خواهند کرد.
در همین راستا یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش این رژیم هرگز اجازه ورود کاروان دریایی به نوار غزه را نخواهد داد.
وی تاکید کرد که دستورات لازم به طرف های مربوطه جهت آمادگی برای متوقف کردن کاروان دریایی که از یونان عازم غزه شده است و عدم اجازه به آن برای ورود به آبهای نزدیک نوار غزه، صادر شده است.
پیش از این گروه های فلسطینی به رژیم صهیونیستی نسبت به سرانجام هر گونه تعرض به کشتی «همبستگی با غزه» که قرار است تا اواخر ماه جاری میلادی وارد نوار غزه شود، هشدار دادند.
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمع مردم غزه که اخیرا بنا به دعوت کمیته گروه های ملی و اسلامی در بندر این شهر تجمع کرده بودند، گفت: هر گونه حماقت اسرائیل و تعرض به کشتی شکست محاصره غزه، تمامی تلاش های مربوط به آتش بس را در معرض خطر قرار می دهد.
وی که به نمایندگی از سوی گروه های فلسطینی سخنرانی می کرد، خواستار حمایت بین المللی از کشتی هایی شد که سعی در شکست محاصره غزه دارند تا به این ترتیب از تکرار حادثه کشتی مرمره آبی ترکیه که در سال 2010 مورد حمله اسرائیل قرار گرفت و 10 نفر از سرنشینان آن کشته شدند، ممانعت بعمل آید.
این در حالی است که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اواسط سال 2010 کشتی مرمره آبی ترکیه را که 500 نفر از حامیان غزه و همبستگی با مردمی این منطقه سرنشین آن بودند در آبهای نزدیک به ساحل غزه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن 10 نفر کشته و 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند.