به گزارش پارس به نقل از فارس سیدرضا موسوی شامگاه سه‌شنبه در یادواره 31 شهید پایگاه مقاومت شهید بهشتی شهر اسدآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این شهدا از شیعیان امیرالمؤمنین (ع) بودند که با دستان خالی جلوی دشمن ایستاده و جان خود را برای اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال جنگ نابرابر بر ما تحمیل شده بود، تصریح کرد: شاید به ظاهر ایران در جنگ هشت ساله تنها با عراق می‌جنگید در حالی که پشت پرده این دسیسه، دست‌ پلید و مکار کشورهای بسیاری وجود داشت.

فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس به امامشان لبیک گفته و عهدی ماندگار با خداوند بستند.

وی ادامه داد: بیشتر شهدا کمتر از 20 سال سن داشتند که در جبهه‌های جنگ حاضر شده و در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی جانانه جنگیدند.

موسوی با بازگویی خاطراتی از شهدا و ایثارگری‌های آنان در جنگ تحمیلی، گفت: شهیدان به ولایت پایبند بودند و مسیر زندگی خود را در پیروی و اطاعت از فرمان رهبر رقم زدند.

وی به بازگشت پیکر شهدای غواص و دیگر شهدای گمنام به وطن اشاره کرد و گفت: اگر نبود رشادت‌، جانفشانی‌ و فداکاری این شهدا، معلوم نبود بر سر میهن اسلامی چه می‌آمد.

فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به وصایای شهیدان، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در وصیت‌نامه‌های بیشتر شهدا بر آن تأکید شده، رعایت حجاب و عفاف است که می‌طلبد بانوان به این مهم توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید با ادامه راه شهدا آنان را الگو قرار دهیم و عهد و پیمان دوباره با ولی فقیه ببندیم، افزود: باید این عهد و پیمان در راستای تقویت دین اسلام باشد.

موسوی شهدا را مستجاب‌الدعوه خواند و گفت: شهدا در پیشگاه خداوند متعال جایگاه و مقام بلندمرتبه‌ای دارند که اگر برای گره‌گشایی مشکلی به آنان متوسل شویم، پاسخ خوبی خواهیم گرفت.

وی با ابراز تأسف از وضعیت پوشش و رفتار برخی در جامعه، گفت: دشمن اعتقاد جوانان را نشانه گرفته و با وسایل مختلفی چون ماهواره، موبایل و اینترنت به دنبال تخریب آن است.

فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه نباید ولایت را تنها بگذاریم، افزود: باید با ادامه راه شهدا، پیرو واقعی ولایت و رهبری باشیم؛ امروز شهیدان از جامعه اسلامی انتظار دارند که با ولایت بمانند و پیرو راه او باشند.