به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مرتضی طاهری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در معراج‌الشهدای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون در سازمان بسیج مداحان کشور صورت گرفته، قرار است که نخستین دانشکده مداحی در تهران تأسیس شود.
وی افزود: مجوزهای لازم برای تأسیس این دانشکده اخذ شده است و در حال حاضر زیرساخت‌های ایجاد این محل آموزشی در حال فراهم شدن است.
عضو هیئت مدیره سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به دروسی که برای آموختن فنون مداحی مورد نیاز است، بیان کرد: دروسی مانند ادبیات فارسی، ادبیات عرب، علوم احادیث، آشنایی با قرآن، قرائت و آموزش مفاهیم آن، فراگیری دستگاه‌های موسیقی مورد نیاز جزو دروسی هستند که قرار است در این دانشکده تدریس شود.
طاهری با ابراز تأسف در مورد اینکه برگزاری روضه‌ها و جلسات خانگی توسط بانوان کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل برخی صحبت‌های نسنجیده‌ای که در جامعه صورت گرفته، برگزاری روضه‌ها و جلسات خانگی در برخی از شهرها و روستاها کاهش پیدا کرده است اما با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است که این جلسات خانگی در تهران احیا شود.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مداحان در جامعه، خاطرنشان کرد: افرادی که در زمینه‌های مداحی فعالیت می‌کنند بسیار در جامعه تأثیرگذار هستند و امروزه شرایط به گونه‌ای شده است که رفتار خوب و بد مداحان به سرعت در فضاهای مجازی توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود که این امر این نشان از اهمیت نقش مداحان در جامعه دارد.
عضو هیئت مدیره سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: نقش و جایگاه مداحی در دوران هشت سال دفاع مقدس به وضوح و روشنی دیده می‌شود چراکه در این دوران رزمندگان با گوش سپردن به نوای مداحی حال و هوایی معنوی پیدا می‌کردند و با قدرت بیشتری در برابر دشمنان می‌ایستادند.
طاهری تأکید کرد: مداحان همواره باید پیرو خط امام و رهبری باشند و به عنوان بلندگوی منویات مقام معظم رهبری فعالیت کنند و این وظایف همیشه باید در دستور کار آن‌ها قرار گیرد.