به گزارش پارس به نقل از مهر، بهرام محمدی‌نیا با اشاره به برگزاری بازار فیلم اسلامی توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: زبان هنر نافذترین زبان در دنیا است و اگر کشورهای اسلامی عضو اتحادیه بتوانند پیام اسلام را در قالبی جذاب و متناسب با فرهنگ و زبان ملت‌ها ارائه دهند، بی‌شک اثربخشی محصولات اسلامی را ارتقا داده و شمار مخاطبان جهانی خود را افزایش می‌دهند.

وی با بیان این که امروزه ساختار نمایش و فیلم از جذاب‌ترین ساختارها برای مخاطبان است، گفت: جذب مخاطبان جهانی در گرو توسعه شبکه های اسلامی و تقویت ساختار تولیدات اسلامی است.

رییس شورای معارف سیما سطح کیفی تولیدات اسلامی را رو به پیشرفت خواند و گفت: بازار فیلم اسلامی به عنوان مرکز عرضه محصولات رسانه‌ای پاک در جهان می‌تواند گامی موثر در جهت معرفی توانمندی‌های داخلی رسانه‌ای جهان اسلام باشد.

وی افزود: پس از فروپاشی شوروی، استکبار جهانی منطقه‌ای را تحت عنوان خاورمیانه معرفی کرده که ۷۰درصد اتفاقات دنیا و عمده تعاملات در آن‌جا اتفاق می‌افتد. در واقع آن‌ها به دنبال شکل‌دهی خاورمیانه جدید برای ترویج تفکر اومانیستی و متکی بر ارزش‌های غربی هستند و می‌خواهند مسلمانان در مقابل خواسته‌هایشان تسلیم شوند در حالی که با مقاومت پایدار و توسعه فرهنگ اسلامی در منطقه می‌توان آنها را در دستیابی به خواسته‌هایشان ناکام کرد.

محمدی‌نیا در تحلیل فضای رسانه‌ای امروز در دنیا گفت: در حال حاضر دشمنان اتحاد امت اسلامی در دنیا از ابزارهای رسانه‌ای به شکلی گسترده بهره می‌برند و هدفشان ترویج و تبلیغ دین خاصی است که ظاهراً شیعی است اما به اتحاد امت اسلامی و تفکرات امام راحل (ره) پایبند نیست. لذا ضروری است که حکومت‌های اسلامی نیز از همین مسیر حرکت کنند و با بکارگیری ابزارهای رسانه‌ای قدرتمند سدی در برابر خواسته‌های دشمنان شوند.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اسلامی باید به لحاظ محتوا و تعداد در جهان گسترش یابند و با بهره‌گیری از زبان و فرهنگ مردم دنیا، اسلام را به شکل آرمانی به جهانیان معرفی کنند.

مدیر شبکه قرآن سیما سطح کیفی تولیدات اسلامی در جهان را رو به پیشرفت دانست و گفت: برای ارتقای بیشتر تولیدات اسلامی باید از تجربیات نیروهای متخصص و کارآزموده در برنامه سازی‌ها استفاده شود و اصول اسلامی برای همگان تبیین شود.