به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و قوه قضائیه که امروز 19 مرداد ماه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما توسعه برنامه‌های قرآنی در دستگاه اجرایی کشور است، اظهار داشت: ما در تفاهم‌نامه‌های قبلی با سایر دستگاه‌های اجرایی به این نکته تاکید داشتیم بنابراین اگر بخواهیم فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم باید از توان و ظرفیت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید خود را در حوزه قرآن مسئول بدانند افزود: در قوه قضائیه فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های قرآنی صورت گرفته است که این تفاهم‌نامه کمک می‌کند این کارها از نظر کمی و کیفی ارتقاء یابد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه سازمان دارالقرآن با توجه به سه دهه فعالیت و تجربه تلاش می‌کند که سوابق و امکانات خود را در اختیار نهادهای دولتی قرار دهد، خاطر نشان کرد: ما امکانات و تجربیات خود را با امضای این تفاهم‌نامه در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا از این طریق حرکت قرآنی آنها را توسعه بخشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به وظایف خطیر قوه قضائیه گفت: با توجه به مأموریت و رسالت قوه قضائیه در صیانت از کشور، موضوعات قرآنی می‌تواند در انجام این مأموریت‌ها نقش موثری داشته باشد. هر چه بخش‌های مختلف قوه قضائیه با قرآن انس بیشتری پیدا کنند در درجه اول در ارتقاء سطح کیفی این نهاد موثر خواهد بود و به تبع آن تاثیرات خود را در جامعه نیز نشان خواهد داد.

وی آمادگی سازمان دارالقرآن برای توسعه فرهنگ قرآنی در قوه قضائیه را اعلام کرد و افزود: برای توسعه فرهنگ قرآنی کارگروه مشترکی راه‌اندازی خواهیم کرد تا برنامه جامع و مدونی را ترسیم کنیم و کارها با برنامه‌ریزی پیش رود. چرا که فعالیت‌های کیفی در حوزه قرآن نقش موثری در ارتقای فرهنگ قرآنی دارد که امیدواریم این حرکت قرآنی خیرات و برکات زیادی برای همه داشته باشد.