به گزارش پارس به نقل از عقیقحجت الاسلام حاج آقا محسن کافی» از شاگردان «آیت الله میرزا علی فلسفی» در بیان خاطره‌ای این فقیه برجسته نقل می‌کند:

«زمانی که قصد داشتم برای ادامه تحصیلات حوزوی از مشهد به قم مهاجرت کنم، خدمت استاد رفتم و از ایشان خواستم مرا نصیحتی کنند.

میرزا علی فلسفی لبخندی زدند و فرمودند: من هم زمانی که می‌خواستم از شهر مقدس نجف به ایران مهاجرت کنم خدمت یکی از علمای بزرگوار نجف رفتم و همین درخواست را از ایشان مطرح نمودم. آن مرجع تقلید به من فرمودند: میرزا علی من تا به حال که حدود ۹۰ سال از عمرم می‌گذرد تا کنون یک‌بار هم پیش نیامده اول ماه آنقدر پول داشته باشم که تا آخر ماه را برایم کفایت کند. اما از آنجا که توکلم به خدا بوده و روزی را از خدا خواسته‌ام حتی یک روز هم نیازمند پول و نان شبم نشده‌ام. با این حرف آرامش خاصی یافتم و حالا من هم همین توصیه را به شما می‌کنم. هرچه می‌خواهید از خدا بخواهید که روزی رسان خداست.»

 

آیت الله میرزا علی فلسفی از علمای بزرگوار و برجسته حوزه علمیه مشهد مقدس و از برجسته‌ترین درس آموزان مکتب آیت‌الله خوئی بودند و شاگردان بسیاری را تربیت کرده و به جامعه علمی کشور تقدیم نمودند. ایشان مقارن اذان ظهر روز تاسوعای سال ۱۴۲۷ قمری، برابر با ۱۹ بهمن ۱۳۸۴  ندای حق را لبیک گفته و به ملکوت اعلی پیوستند.

  

منبع:سبک زندگی اسلامی