به گزارش پارس،هومن حاجی عبدالهی بازیگر نقش رحمت خروس‌باز در سریال «پایتخت» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: برای ایجاد جذابیت در سریال «پایتخت» نیاز به کارهای خارق العاده‌ای نبوده و «پایتخت» به این دلیل که کسی به موضوعات ساده نگاه نمی‌کرد و سادگی سمبل نبود توانست به خوبی دیده شود.
 
وی افزود: سمبل موفقیت «پایتخت» فقط عوامل سادگی، بی پیراگی و بی‌شیله پیله‌ای کار است که توانست در این حد مورد استقبال قرار بگیرد. شما زمانی که از چیزی خوشتان بیاید می‌گویید که آن قشنگ است و چشمتان به آن عادت می‌کند. اما زمانی که با دقت به آن نگاه ‌کنید متوجه می‌شوید که چقدر ساده است و در عین سادگی به زیبایی رسیده است و حالا هم این اتفاق برای «پایتخت» افتاده است.
 
حاجی عبدالهی اضافه کرد: «پایتخت» نماد و نمایش یک خانواده ساده معمولی عادی در دل یکی از شهرهای ایران است که حتی در پایتخت ایران هم نیست. در عین سادگی یکسری اتفاقات ساده‌ای بین آنها رخ می‌دهد که واکنش اطرافیان به این اتفاق هم ساده است. همدلی آنها برای حل کردن ساده این مشکل، زندگی ساده‌ای را برای همه مخاطبان نمایش می‌دهد که این آرزوی هر ایرانی و خانواده ایرانی است که در عین سادگی، قدر یکدیگر را بدانند و به هم کمک کنند.
 
بازیگر نقش رحمت خروس باز گفت: این اتفاقات ساده و گره‌های موجود در داستان باعث شده که در سریال همه در حل مشکلات به یکدیگر کمک کنند و آن وسط هم که شوخی و خنده‌ای وجود دارد باعث می‌شود که «پایتخت» تیمی تشکیل دهد که هر ساله امکان ساخت سری جدید آن وجود داشته باشد و اینقدر مخاطب دارد که عوامل برای ساخت قسمت‌های بعدی آن فکر می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم در سریال «پایتخت» این است که شخصیت چرک و منفی در این سریال وجود ندارد و همه شخصیت‌ها اگر کار بد و نادرستی می‌کنند در نهادشان همان ضمیر خدایی نهادینه شده که فقط براساس برخی شرایط، یکسری تغییروتحولات برایشان اتفاق افتاده است.
 
حاجی عبدالهی افزود: سریال «پایتخت» مسایل را خیلی ساده می‌گیرد و به همان سادگی برای مردم نشان می‌دهد و در این راستا هم مخاطبان و مردم جامعه هم به سادگی آن را قبول می‌کنند. زندگی واقعی اگر مقداری سخت‌ است به این دلیل است که ما زندگی را سخت کردیم.
 
وی اضافه کرد: امکان تحقق جامعه‌ای که قهرمان «پایتخت» در آن وجود دارد و مخاطب را با آن همراه می‌کند، کسی با همه آن آدم‌ها و با همه شیرین کاری و بامزه‌ای‌ها  از دست یکدیگر ناراحت نمی‌شود و دوباره به مسیر برمی‌گردد.
 
صداپیشه پنگول گفت: وقتی گره‌ای در داستان وجود دارد، کنشی را بوجود می‌آورد تا مخاطب داستان را دنبال کند. این گره همان گره‌ای می‌شود که برای نقی معمولی پیش می‌آید. با توجه به شناختی که از نقی معمولی سراغ داریم گره‌ آن همان اندازه هم کوچکتر از گره‌های دیگران است.
 
حاجی عبدالهی افزود: سریال «پایتخت» به دلیل عامه و مردمی بودن شخصیت‌های اجتماعی، موقعیت‌های مالی و اتفاق‌هایی که برایشان رقم می‌خورد مورد قبول مردم و مخاطبان قرار گرفته است.
 
بازیگر نقش رحمت در «پایتخت» خاطرنشان کرد: این سریال به مردم منطقه یک تا شش تهران نگاه نمی کند بلکه به منطقه 10 به بالا و شهرستانها و استانها نگاه می‌کند که توانسته تا این حد در قلب کل ایران جای بگیرد. این سریال برای همه قشرها ساخته شده است. ما دقیقا «پایتخت» را برای کسانی می سازیم که خسته و کوفته به خانه خود برگشتند و قصد دارند تا در کنار خانواده شاد باشند و به دنبال آن، روز خود را با شادی آغاز کنند.
 
حاجی عبدالهی گفت: زمانی که مخاطبان و همه مردم این سریال را تماشا می کنند و موقع پخش آن همه چیز را فراموش می کنند به این دلیل است که جنس کار ایرانی است و مشکلات و اتفاقات زندگی روزمره آن هم از جنس اشتراکات عمومی خود همین مردم است و منافاتی با خاطرات، مدل و قیافه مو ندارد.