پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مصطفي شاه‌كرمي- «كانون فيلم سينما حقيقت» وابسته به مركز گسترش سينماي مستند و تجربي سازمان سينمايي در ادامه برنامه‌هاي خود در هفته جاري، قرار است مستندي با عنوان«روزگار فرخ» را به نمايش بگذارد. اين مستند مربوط به پرتره شخصي به نام «فرخ غفاري»، يكي از فيلمسازان قديمي است كه اتفاقاً همين شخص به دليل ارتباطات ويژه‌اش با دفتر فرح ديبا(بيوه شاه) مسئوليت و مديريت برپايي جشن‌هاي «هنر شيراز»، معروف به جشن‌هاي 2500 ساله را در سال‌هاي قبل از انقلاب برعهده داشته است. 

«محمدابراهيم فرخ‌غفاري»، فرزند وزيرمختار ايران در بلژيك كه بخش عمده‌اي از عمر خود در نوجواني، ميانسالي و حتي اواخر عمرش را در كشورهاي اروپايي گذراند و با فيلم «شب قوزي» در سال ۱۳۴۳ توانست حضور خود را در سينما با تحسين منتقدان همفكر خود در نشريات داخلي و خارجي در همان مقطع تاريخي به اثبات برساند از معدود فيلمسازاني بود كه در شكل‌گيري جريان شبه‌روشنفكري در سينماي ايران نقش تأثيرگذاري داشت و از ارتباط بسيار نزديكي با بنياد فرح پهلوي و دربار برخوردار بود. 

با توجه به اطلاعات و اخباري كه در برخي رسانه‌ها و در اين باره منتشر شده، اين فيلم مستند ساخته شخصي به نام «سعيد نوري» بوده كه پس از نمايش در سالن سينما حقيقت مركز گسترش، توسط ياشار نورايي و مازيار فكري ارشاد از منتقدان حوزه سينما مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت. هرچند تاكنون خبر رسمي اين نشست از سوي مركز گسترش در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفته اما پرداختن به زندگي فيلمسازي مانند فرخ‌غفاري كه مديريت برگزاري جشن‌هاي پرحاشيه و پرهزينه هنر شيراز يا همان جشن‌هاي دو هزار و 500 ساله محمدرضا پهلوي ملعون، زير نظر مستقيم فرح ديبا كه سردمدار و تئوريسين اصلي جريانات منحط فرهنگي از جمله راه‌اندازي «هنر مدرن و شبه‌روشنفكرانه» در كشور را برعهده داشته است از جمله ابهاماتي است كه مسئولان سينمايي دولت يازدهم در مهم‌ترين مركز توليد مستند كشور بايد پاسخگو بوده و اساسأ علت گنجاندن چنين مستندي در برنامه كانون سينما حقيقت را براي افكار عمومي تشريح كنند. 

به‌رغم دريافت دومين كارت زرد مجلس توسط علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد دولت يازدهم، همچنان شاهد ادامه روند و سير تحركات جهت‌دار تيم مسئولان و مديران ارشد مستقر در بخش‌هاي مختلف سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم. ظاهراً چنين اقداماتي در مسيري تعريف شده براي دوستان و در راستاي اهداف تئوريزه شده خاصي صورت مي‌گيرد كه عدول از آن به هر قيمتي نبايد صورت بگيرد. چه اينكه شخص وزير در همان روزهاي ابتدايي كارش و به محض شنيده شدن اولين صداهاي منتقدانه به برخي اظهارات و تحركات صورت گرفته در دولت يازدهم، جنتي خودش را تنها يك فرد كه قرار است در مسيري مشخص حركت كند تعريف كرده و همان زمان گفت اگر من استيضاح هم بشوم نفر بعدي كه مي‌آيد همين مسير را طي خواهد كرد و سياست فرهنگي دولت تدبير و اميد قائم به من نيست.