به گزارش پارس به نقل از ایرنا رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشورگفت : در حال حاضر 600 هزار خیر مدرسه ساز در ایران اسلامی و یک هزار خیر مدرسه ساز دنیا فعالیت دارند .

محمد رضا حافظی روز پنج شنبه در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان لرستان افزود : شور و شوق مدرسه سازی کشور را فرا گرفته است و زندگی در این کشور فرهنگ دوست باعث افتخار است .

وی اظهار کرد : 18 سال پیش این اقدام با حضور افرادی انگشت شمار آغاز شد و امروز همت این افراد خیر از اعتبار دولتی بسیار فراتر است .

وی تصریح کرد : ملت ایران خیر و فرهنگ دوست هستند چراکه حتی تحریم های اقتصادی نیز نتوانست جلوی این موج مردمی را بگیرد و روز به روز بر تعالی و رشد این اقدام افزوده می شود .

وی گفت : ملت ما راه ارتقاء کشور را در ارتقاء دانش فرزندانش می داند وبیش از گذشته در این راه سرمایه گذاری می کند .

استاندار لرستان نیز در این جشنواره گفت : 400 میلیارد ریال اعتبار امسال به امر مدرسه سازی لرستان اختصاص می یابد. 

هوشنگ بازوند افزود :امروزه سیسیتم آموزشی دنیا در دو بحث سخت افزاری و نرم افزاری تعریف می شود . 

وی با بیان اینکه بخش نرم افزاری سیستم های آموزشی در دست حاکمیت ها قرار دارد اظهار کرد : حضور بخش خصوصی در این صحنه مغایرتی با اصل آموزش و پرورش ندارد و دولت ها را در این امر باید کمک کرد . 

وی تصریح کرد : تربیت نیروی انسانی در هر جامعه اساس و شالوده توسعه پایدارو همه جانبه کشور محسوب می شود و یکی از ارکان اصلی تربیت نیروِی انسانی بخش سخت افزاری و فضای آموزشی است . 

استاندار لرستان گفت : نقطه عطف در نظام آموزشی در حقیقت فضا های آموزشی هستند و راندمان آموزشی بستگی به فضا ها دارد . 

وی با تاکید بر اینکه فضای آموزشی مناسب حق مسلم یک دانش آموزر است افزود : فراهم کردن تمامی فضاهای آموزشی به دلیل کمبود اعتبارات، فرسودگی برخی مدارس از عهده دولت خارج است. 

وی اظهار داشت: تشخیص این موضوع که دولت ها به تنهایی قادر به تامین فضاهای آموزشی نیستند بر عهده فرهیختگان و صاحب نظران و کسانی که تمایل دارند در بخش آموزشی سرمایه گذاری کنند خواهد بود. 

وی با اشاره به امر مقدس مدرسه سازی در ایران گفت : امروز مدرسه سازی در کشور ما یک برند است و در دایره جهان در حال گسترش است . 

ای با بیان اینکه دایره مجمع خیران کشور روز به روز در حال افزایش است اظهار داشت: امروز مجمع های خیرین متعددی با عناوین مختلف در کشور راه اندازی شده که فرهنگ این کار برگرفته از وجود خیرین مدرسه ساز است. 

استاندار لرستان به اختصاص مبلغ 340 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته در امر مدرسه سازی در استان اشاره کرد و گفت: در سالجاری 400 میلیارد ریال در این راستا اعتبار اختصاص خواهد یافت . 

بازوند افزود: با تمامی بانک های استان جلساتی در خصوص کمک به ساخت مدرسه در لرستان برگزار شد که بانک ها ساخت حدود 20 مدرسه در سطح استان را تقبل کرد ند.