به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمیدرضا کفاش بعدازظهر امروز در آئین تجلیل از معلمان نمونه خراسان شمالی اظهار داشت: در دولت‌های گذشته وجود تبعیض و تفاوت میان حقوق معلمان و کارکنان سایر دستگاه‌های دولتی باور نشده بود و حتی گاهی این‌گونه سخنان با برخورد مقابله و یا جواب غیرمنطقی روبه‌رو شده است.

وی افزود: اما رئیس‌جمهور اعتراض را حق هر شخص عنوان و اعلام کرده است که کسی حق ندارد جلو حرف زدن را بگیرد و دولت قبول کرده که این مشکل را حل کند.

کفاش با اشاره به تجمع‌های معلمان در سطح کشور اظهار داشت: معلمان در مطالبات خود دقت داشته باشند که حرف‌ها را درست و منطقی مطرح کنند و سرنخ‌ها را به افراد شناسنامه‌دار و به عقلای آموزش‌وپرورش بسپارند.

وی افزود: مطالبات به‌حق معلمان و فرهنگیان درزمینهٔ یکسان‌سازی حقوق با حقوق کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی دولت بررسی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: شعار فرهنگیان مبنی بر اینکه "از فقر نمی‌نالیم از فرق در عذابیم" گفت: دولت و مجلس این پیام را دریافت کرده‌اند و باور کرده‌اند فرهنگیان زیاده‌خواه نیستند قصد برهم ریختن جامعه ندارند و در اعتراض‌های خود نیز کار را تعطیل نمی‌کنند و درخواست آنان درخواست صنفی است.

کفاش در بخش دیگر سخنان خود درباره کمک‌های دولت به آموزش‌وپرورش افزود: دولت برای نیمه دوم امسال 13 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار و در سال آتی 35 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: تمامی مطالبات فرهنگیان که پرداخت آن سال‌های گذشته غیرممکن بود تأمین اعتبارشده و پرداخت می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش از برگزاری آزمون برای به‌کارگیری پنج هزار نفر در آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: برخی از اقدامات دولت همچون به‌کارگیری نیروها به‌صورت سفارشی و یا مراسم افطاری هزینه‌های زیادی به آموزش‌وپرورش تحمیل کرده و هنوز مطالبات مربوط به مراسم افطاری در برخی استان‌ها تأمین اعتبار و تسویه نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف در این استان گفت: خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت‌ها در آخرین رتبه قرار دارد.

سید محمد لنگری اظهار داشت: باوجود کمبودها و مشکلات دانش آموزان ما توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی در المپیادها و مسابقات علمی و فرهنگی کسب کرده و در رده‌های اول کشوری قرار گیرند.

وی افزود: دانش آموزان خراسان شمالی رتبه دوم المپیادها در کشور را از آن خود کردند و در کنکور سراسری نیز رتبه هفت‌کشوری را خود اختصاص دادند همچنین در مسابقات نانو رتبه یک کشوری به دانش آموزان ما رسید.