به گزارش پارس به نقل از فارس ، سید سعید حسن‌پور در خصوص فیلم سینمایی سردار گفت: افرادی که برای عوامل تولید فیلم «سردار» نام برده شده‌اند گزینه‌های احتمالی من برای این فیلم هستند و هنوز با این بزرگواران قراردادی برای این کار بسته نشده است و همانطور که در خبرهای قبلی گفته شده سردار قاسم سلیمانی هیچ اطلاعی از ساخت این فیلم ندارند.

حسن‌پور تاکید کرد: فیلم سردار پیرامون رشادت‌های محور مقاومت است و چون هنوز در مرحله پیش تولید فیلم هستیم ممکن است سناریوی کار تغییر کند و شخصیت اصلی فیلم درباره یکی از سرداران محور مقاومت باشد.

این کارگردان ادامه داد: شخصیت اصلی این فیلم صرفاً الگو گرفته از شخصیت حاج قاسم سلیمانی است و این فیلم پرتره‌ای از این بزرگوار نیست و مسلماً در این فیلم اسمی از ایشان و عملیات‌های سری سپاه آورده نخواهد شد.

سعید حسن‌پور که در اولین تجربه کار سینمایی خود است، گفت: طرح سردار را به خیلی از موسسات فرهنگی دادم اما چون تاکنون کار سینمایی انجام نداده بودم متاسفانه با برخورد مناسبی از سوی این مؤسسات روبرو نشدم و باید بگویم که این دلیل نمی‌شود که اگر کسی فیلم سینمایی نساخته باشد هرگز نمی‌تواند یک فیلم با موضوع خاص بسازد.

کارگردان سردار بیان کرد: اگر ما در جبهه انقلاب اسلامی به کارگردانان جوان اعتماد نکنیم، حتماً در جبهه دشمن به کارگردان‌های جوان اعتماد می‌شود و قهرمان‌های ما به گونه‌ای دیگر به تصویر کشیده خواهند شد. وجود فیلم «سردار» با توجه به استراتژیک بودنش لازمه امروز سینمای ایران است. ما در این جبهه آمده‌ایم که بر نگردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب توجه خاص و ویژه‌ای به فرهنگ و بخصوص سینما دارند و با اشاره بر اینکه سال گذشته فرهنگ نامگذاری شده بود، فیلمس استراتژیک که لزوم شرایط حساس منطقه باشد ساخته نشده بود. گروه این فیلم در نیمه دوم سال 93 تصمیم بر آغاز مراحل تحقیق این فیلم گرفتند و هنوز هم تیم تحقیقات این کار به صورت حتم و قطعی بسته نشده است بنابراین از تمامی اهالی رسانه دیداری و شنیداری خواستارم به حواشی ناصحیح در این کار نپردازند.

حسن‌پور در پایان تاکید کرد: «سردار» به هیچ ارگان نظامی و دولتی وابسته نیست و فقط مصاحبه و خبرهای فیلم سردار از طریق روابط عمومی این فیلم به رسانه‌های معتبر صحت دارد.