به گزارش تسنیم، جوانان تازه مسلمان شده آمریکایی به صورت خودجوش و دسته‌جمعی و به صورت ایستاده اشعاری را با این مضمون که «ما می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم، با اسلام، ایمان، اتحاد و شجاعت» و «یک روز می‌آید که اسلام پیروز می‌شود و آن روز امام زمان(عج) ما را نجات می‌دهد» خواندند. 
همچنین در ادامه این همایش یکی از اساتید و مبلغان جامعهًْ‌المصطفی با بیان خاطراتی از زمان حضور و فعالیت خود در کشورهای آمریکای لاتین، گفت: یکی از وظایف ما در این ایام که متعلق به حماسه بزرگ انقلاب اسلامی است معرفی برکات انقلاب در منطقه آمریکای لاتین است. جایی که 500 سال پیش هیچ مسیحی در آنجا نبود اما بر اساس تبلیغ در کمتر از 100 سال تبدیل به یک قاره مسیحی شد. 
بخش پایانی این مراسم که با استقبال حاضران نیز روبرو شد قسمتی بود که سه تن از جوانان تازه مسلمان شده آمریکای لاتین داوطلبانه و به نمایندگی از سایرین پاسخگوی سوالات جوانان ایرانی بودند و احساسات خود را در ارتباط با تشرف به اسلام، بیان داشتند. 
 سهیل مهدی از کشور بولیوی جوان 28 ساله‌ای که سه سال پیش به دین مقدس اسلام مشرف شده گفت: تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که امروز بعد از پیامبر و اهل ‌بیت(ع) مردی از نسل پیامبر به نام سیدعلی خامنه‌ای است که همراه امام خمینی(ره) جهاد کرد تا ملت‌های دنیا را از دست فساد، فحشا و استعمار نجات دهد. جایی که هر روز عفت و حیای زنان و خانواده از بین می‌رود و جوان‌ها در فساد فرو می‌روند.
این جوان آمریکای لاتین گفت: امروز خداوند سیدعلی خامنه‌ای را به ما داده و ما اعلام می‌کنیم او در این راه تنها نیست بلکه قلب جوانان آمریکای لاتین همیشه با او خواهد بود، زیرا راهش راه خدا و پیامبر(ص) است و او این همه سختی تحمل کرد تا راه ما راه قرآن و اسلام باشد.
سهیل مهدی تاکید کرد: باید یادمان باشد همه برادریم و باید متحد باشیم و در راه رهبر عزیزمان فداکاری و مبارزه کنیم تا ملت‌ها را از یوغ استکبار نجات دهیم.