سعید مستغاثی منتقد، مستندساز و پژوهشگر سینما در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان درباره این موضوع اظهار داشت: باید از مسئولان پرسید که چه اصراری دارند برای انتشار فیلمی که حتی منتقدان آمریکایی نیز آن را فیلم مبتذلی می‌دانند.
کارگردان مجموعه مستند «راز آرماگدون» تصریح کرد: فیلم «گرگ وال استریت» بر پایه شارلاتانیسم و سکس ساخته شده و تصویری مثبت از این دو شاخصه رفتاری نمایش می‌دهد.
وی افزود: حتی یک دانش‌آموز دبیرستانی با مطالعات اولیه اقتصادی هم می‌داند که قاعده سیستم وال استریت مبتنی بر شرکت‌های بزرگ اقتصادی است و هر کس بخواهد فعالیت کند، باید نوکر غول‌های سرمایه‌داری باشد، در غیر این صورت اصلا وجود نخواهد داشت. اما فیلم «گرگ وال استریت» در حال تحریف این واقعیت مسلم است و مدعی است که خود فرد می‌تواند در آن سیستم رشد کند. این یک دروغ بزرگ است.
مستغاثی تأکید کرد: بنابراین با حذف صحنه‌های غیراخلاقی و تغییر دیالوگ، نمی‌توان محتوای اصلی این فیلم را تغییر داد. مثل اینکه بخواهیم یک فیلم ترسناک را با چند تغییر به فیلمی کمدی تبدیل کنیم!
مستغاثی با بیان اینکه «چه اصراری است که برای انتشار این فیلم در ایران، چنین هزینه‌ای شود؟» ادامه داد: چنین اتفاقاتی ناشی از سیاست لنگ مسئولان فرهنگی ماست و فکر می‌کنند که با این کارها، درحال مدیریت فرهنگی هستند! البته انتظار بیشتری هم نمی‌توان داشت. شاید اگر این مدیران در دوران ساخت فیلم «غریزه اصلی» بر سر کار بودند، احتمالا به آن فیلم هم به عنوان اثری خانوادگی و اخلاقی، مجوز نمایش می‌دادند! تا وقتی اساس تفکر مدیریت فرهنگی در کشور ما تغییر نکند، باید شاهد چنین مسائلی هم باشیم.