به گزارش واحد مرکزی خبر، عنوان این کتاب «دیدگاه‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره عقاید فلسفی اسلامی و صلح جهانی» است که به همت دکتر «پرویز مروج»، استاد ایرانی دانشگاه‌های آمریکا از مجموعه تالیفات، سخنرانی‌ها و پیام‌های رهبر معظم انقلاب استخراج و به صورت کتابی منسجم به زبان انگلیسی منتشر شده است.
گردآورنده این کتاب درباره انگیزه خود از این اقدام فرهنگی گفت: در شرایطی که با پیدایش داعش، غربی‌ها به اشتباهات خود در معرفی وارونه اسلام شیعی اذعان دارند، لازم بود تا مخاطبان آمریکایی اندیشه‌های منطقی و صلح‌طلبانه رهبری عالی ایران اسلامی را به صورت دست اول مطالعه کنند.
دکتر مروج که بیش از پنج دهه در دانشگاه‌های مختلف آمریکا تدریس کرده است، گفت: اگر مردم آمریکا با عقاید رهبر معظم انقلاب  به صورت مستقیم آشنا شوند، بسیاری از سوء‌برداشت‌های موجود که ناشی از سیاسی کاری رسانه‌هاست، رفع خواهد شد.
این استاد دانشگاه‌های آمریکا همچنین گفت: نسخه‌هایی از این کتاب را برای کاخ سفید یعنی باراک اوباما و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواهم فرستاد تا برداشت دقیق‌تری نسبت به ایران امروز پیدا کنند.
رایزن فرهنگی کشورمان درسازمان ملل نیز در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: نخستین بار است که دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به زبان انگلیسی در آمریکا به صورت کتاب وارد بازار نشر این کشور می‌شود.
محسن اسلامی درباره محتویات این کتاب گفت: کتاب از دو بخش تشکیل شده است که در بخش نخست به معرفی دیدگاه‌های فلسفی، فکری و اندیشه‌ای رهبر معظم انقلاب به ویژه در حوزه الهیات اسلامی می‌پردازد و در بخش دوم نگاه ایشان را درباره مسائل روز جهان مانند صلح، حقوق بشر، زنان و مباحث اقتصادی به مخاطب انگلیسی زبان معرفی می‌کند.
اسلامی گفت: با توجه به رونمائی از این کتاب، به زودی نسخه‌های چاپی و دیجیتالی آن توسط ناشر آمریکایی وارد بازار نشر آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا خواهد شد.