به گزارش پارس، پنجمین همایش «ستارگان محراب» ظهر امروز(۲۹ دی‌ماه) با حضور بازاریان و اصناف، ویژه بزرگداشت آیت‌الله سیداحمد خوانساری در مسجد سیدعزیزالله بازار برگزار شد.

در این مراسم که حجت السلام صدیقی سخنران آن بود ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام، گفت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، سالار انبیاء، رحمةللعالمین، کرسی‌نشین «لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ» را به محضر امام زمان(عج)، رهبر عظیم‌الشأن، علما و شما غیرتمندان و متدینان که محفل را به احترام یک مرجع عظیم‌الشأن و یک انسان وارسته و عنصری خودساخته برگزار کرده‌ایم و همچنین به دلیل اجتماعی که به عنوان انزجار جهانی از صهیونیسم بین‌الملل و سران فرانسه که نشریه آنها به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) جسارت نموده است را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به بزرگداشت همایش «ستارگان محراب» اظهار داشت: حاج سید احمد خوانساری، تنها ستاره محراب نبودند، بلکه ستاره آسمان فقاهت، مرجعیت، تقوا، وارستگی و بی‌تعلقی به دنیا و ستاره آسمان فضیلت و اخلاق نیز بودند.

حجت‌الاسلام صدیقی ابراز داشت: همت برادر بزرگوارمان آقای حاج علی اکبری در مرکز رسیدگی به امور مساجد و همکارانشان که بزرگان را مطرح کرده و یاد و خاطره آنها را مایه ارتباط با خدا قرار می‌دهند، همت بسیار والا و ستودنی است.

وی در ادامه به بیان علت اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) پرداخت و گفت: امروز این مسئله مطرح می‌شود چرا اهانت به رسول خدا (ص) اهانت به خدا و ارزش‌های عالم تکوین محسوب می‌شود و اهانت به مقدسات جامعه بشری، اهانت به تمام ادیان تلقی می‌شود و چرا علمای امت پیامبر اکرم(ص) افضل و برتر از انبیاء بنی‌اسرائیل به شمار می‌رود.

* اگر محبتی از مؤمنی ظهور می‌کند همان محبت خدا و رسول(ص) است
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قیام پیامبر، قعودش، جهادش، برخورد اخلاقی با مردم، همدردی ایشان، تربیت فرزندان و ... هیچ کدام برای خود نبود بلکه همگی در اطاعت از پروردگار متعال بود. همچنین پیامبر اکرم(ص) پرچم خدا و آیینه حق است که طاغوت‌ها را زیر پا له کرد و موانع بندگی را از میان برداشت. همچنین ایشان آبرو، اعتبار، موقعیت، آسایش خود را برای نجات بندگان در طبق اخلاص گذاشت و به پروردگار متعال تقدیم کرد. از این رو، اگر محبتی از مؤمنی ظهور می‌کند همان محبت خدا و رسول(ص) است و عداوت نسبت به پیامبر نیز عداوت نسبت به خداست.

وی تصریح کرد: تمام امور پیامبر از جانب خداست؛ «مَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی‌'، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَی‌». رسالتی که حضرت رسول از جانب خدا برعهده داشت در گام اول دعوت به خدا، شکستن بت نفس و آشنا کردن مردم با خدا و آشتی دادن دل‌های رمیده به خداوند متعال بود.

صدیقی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) زنجیرها را از گردن بشر برداشت و به انسان‌ها آموخت که نباید از پول و پولدار تبعیت کرده و طاغوت‌پرست باشند و همچنین در برابر قدرت‌های زورگو ایستادگی کنند و ایشان در زمان خویش تا آنجا استقامت کرد که ابوسفیان را به زانو درآورد و فضا را برای جهانی شدن اسلام آماده کرد و مسیر ولایت و حکومت را تا قیامت برای تشنگان عدالت ترسیم کرد.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) آنچنان ملت‌ها را قدرتمند ساخت که از شرق و غرب هراسی نداشته و بتوانند بت‌های انوشیروان و ساسانیان را ویران کرده و پرچم اسلام را بر فراز ایران برافراشته کنند و قدرت جدی در برابر شرق و غرب که همان یهود و نصارا هستند را توأم با علم، عرفان، بندگی و نورانیت دل به زیر کشند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: حضرت رسول(ص) تمام آنچه که بشر را ذلیل و ضعیف می‌کند را به مردم شناساند و تلاش کرد غده‌های سرطانی را با تعلیمات اعتقادی و اخلاقی از جا برکند تا ما از ابوسفیان‌ها نترسیم. همچنین عمر و عزت ما به دست خداست و علمای ما هر دوی این موارد را تجربه کرده‌اند و اسلام دین زندگی و سیاست است و مقدس‌ترین چهره زندگی ما که آن روز آیت‌الله خوانساری بود به صحنه آمد و به طور جدی به مبارزه پرداخت.

وی خطاب به بازاریان حاضر در پنجمین همایش «ستارگان محراب» گفت: حضور شما در این محفل نورانی، بازار شیعه، بازار انقلاب کرده و بازار تحت مرجعیت شیعه نسبت به اهانتی که در آن طرف دنیا علیه پیامبر اعظم صورت گرفته و خود را داغدار و عزادار می‌بینید، آیا ما زنده باشیم و به پیامبر ما اهانت شود! یا رسول‌الله حاضریم جان خود را فدا کنیم تا کسی به شما اهانت نکند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: دولت باید بداند تنها با نگاه به درونی به اقتصاد به مشکلات می تواند به آنها فائق آید و دل بستن به مذاکراتی که طرف دیگر از دشمنان پیامبر هستند دردی از کشور دوا نخواهد کرد.

صدیقی تصریح کرد: قرآن کریم مؤمنان را ریشه‌دار و ماندنی معرفی کرده و نور خدا را غیرقابل خاموش شدن ترسیم نموده و از طرف دیگر می‌گوید دشمنان از شما دست برنخواهند داشت؛ «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ» براساس این آیه، یهود شدیدترین دشمنی را با مسلمانان دارد و با این وجود، اسلام دین خودکفایی و مناعت طبع است و خداوند فرموده است که کافران راه تسلطی بر مؤمنان ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بازاریان برای اقتصاد مملکت‌تان بپا خیزید، سید شما (مقام معظم رهبری) تلاش می‌کند که ما را از وابستگی نجات دهد. آیا شما منتظر هستید که تحریم‌ها شکسته شود تا بازار شما رونق پیدا کند، اما بدانید که دلیل اصلی این است «مَن أعرَضَ عَن ذِکرِی فإنّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکاً»؛ هر کس از یاد خدا رو برگرداند، زندگی او تنگ خواهد شد و در واقع این مصیبت ماست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در دنیا هم گناه هست، اما آیا آنها با این همه شهید، شراب می‌خورند و آیا دخترانشان را بزک کرده بر سر سفره شهدا می‌برند؟! اگر تحریم شکسته شود باز هم رانت‌خواران وابسته به خارج، جلوی پیشرفت اقتصادی را خواهند گرفت و برای همیشه بازار مصرفی را به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به شخصیت والای سیداحمد خوانساری، گفت: بازار ما هیچ‌گاه به دین، انقلاب و پیامبر(ص) بی‌وفا نمی‌شود، چرا که شما چنین حجت‌هایی را دیده‌اید و سیداحمد خوانساری مصداق «فَأمَّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائناً لنفسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً على‏ هَواهُ مُطِیعاً لأمرِ مَولاهُ»، از این رو آقای خوانساری گویا خدا هوسی در وجودش قرار نداده بود، همچنین ایشان به علم یقین رسیده بود و چشم برزخی داشت و جهنم را دیده بود.

صدیقی عنوان کرد: مرحوم آقای خوانساری، جناب ملک الموت را قبل از وفاتش زیارت کرده بود و پرده‌ها از جلوی چشمانشان برداشته شده بود. روزی فرمودند در مجلسی که علما جمع بودند و سید صدرالدین در آن حضور داشتند، وقتی دقت کردم دیدم که حضرت عزرائیل نیز در مجلس هستند، بعد از مصافحه با عزرائیل، به ایشان گفتم آیا آمده‌اید مرا راحت کنی! از این رو آقای خوانساری به جایی رسید که می‌دانست مرگش راحتی اوست و حضرت عزرائیل سه گام به عقب برمی‌گردد و از این رو، مرگ مرحوم خوانساری سه روز به تأخیر می‌افتد.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ دیگری از مرحوم سیداحمد خوانساری پرداخت و گفت: زمانی که مرحوم خوانساری در مسافرت بودند وقتی راننده برای نماز توقف نکرد، ناگهان ماشین به ظاهر دچار نقص فنی شد و از حرکت بازماند، زمانی که همه مسافران پیاده شدند و راننده به دنبال علت باز ایستادن اتومبیل از حرکت بود، در این فاصله مرحوم خوانساری نماز خود را خواند و سوار ماشین شد که ناگهان راننده متوجه شد اتومبیلش ایرادی ندارد و همگی به راه افتادند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آقای خوانساری مرجع تقلید بود، زمانی که مرحوم امام(ره) حکم مسئله شطرنج را گفتند و عده‌ای از نابکاران به دنبال ضربه زدن به ولایت بودند، امام خمینی(ره) به سخنان آقای خوانساری استناد کردند، لذا توجه کنید این چه مقامی است که برای آرام کردن دل مقدس‌مآب‌ها، امام راحل به سخنان ایشان استناد می‌کنند.

در پایان بازاریان حاضر در پنجمین همایش «ستارگان محراب» شعارهایی مانند «اصناف ما بیزار است؛ از آمریکا بیزار است» ، «مرگ بر فرانسه» و «لبیک یا محمد(ص)» سر دادند و بیانیه‌ای را در محکومیت هتاکان به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) قرائت کردند.