سیدمحمد حسینی در حاشیه دوازدهمین همایش بسیج و رسانه در گفت‌وگو با  فارس در مشهد، اظهار کرد: همان‌طور که در مسائل سیاسی، مسئله فتنه یکی از خطوط قرمز ما هست، در مسائل فرهنگی نیز بحث فتنه یکی از خطوط نظام است.
وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه عده‌ای به دنبال تحریف و توجیه فتنه‌گری در نظام هستند که این اقدام ظلم به مردم و نظام است، ادامه داد: کتاب‌هایی که در تأیید و حمایت از فتنه‌گران در داخل و خارج از کشور منتشر می‌شوند به نظام ضربه وارد می‌کنند.
وی به فیلم‌های مطرح شده در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: یکی از توجیهات برخی از افراد این است که این فیلم‌ها در دوره قبل مجوز گرفتند که به فرض اگر در دوره قبل هم مجوز گرفته باشند اما در این دوره ماهیت فیلمنامه را تغییر دادند.
 وی با اشاره به موضوع فتنه و فتنه‌گران گفت: در مسائل مربوط به فتنه و خطوط قرمز باید به هشدار نمایندگان مجلس و علما توجه کرد.
حسینی در ارتباط با ممیزی بودن برخی کتاب‌ها عنوان کرد: در سال 89 ضوابط نشر کتاب در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که این شورا نهادی فراتر از دولت است و همه دستگاه‌ها موظف و ملزم به اجرای مصوبات آن هستند.
وزیر سابق ارشاد گفت: کتاب‌های ممیزی در موارد متعدد، به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته است. یکی از این عناصر؛  اسماعیل خویی است که کارنامه و سوابش مشخص است. وی در هر حادثه‌ای علیه نظام شعر می‌گوید.
گفتنی است؛ اسماعیل خویی شاعری ملحد است که شجریان در سفر به لندن و دیدار با عوامل بی‌بی‌سی و... با این شاعر ملحد و هتاک، عکس یادگاری گرفت!