به گزارش پارس، این مدیر تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: چند روزی است که جلال مقامی در یکی از بیمارستان‌های کرج به علت کسالت بستری شده است و این روزها تحت نظر پزشک است تا حالش روبه بهبودی برود. وی سپس از همکاری ۹ ساله‌اش با جلال مقامی در رادیو اظهار خوشحالی کرد و یادآور شد: حدود ۹ سال در رادیو با جلال مقامی همکاری داشتم. ایشان از اولین دوبلورهای سینما و تلویزیون بودند. «از سرزمین نور»، یکی از برنامه‌های قدیمی رادیو بود که درباره زندگی پیامبران بود و آقای مقامی مجری و کارگردان این برنامه بودند و خودم هم طراح و سردبیر «سرزمین نور» بودم. جلال مقامی نقش به‌سزایی در تولید برنامه «از سرزمین نور» داشت.

او در ادامه به دیدار جلال مقامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اسفند سال ۷۳ بود که جلال مقامی‌، رفعت هاشم‌ پور‌، ژاله علو‌، منوچهر اسماعیلی و چند تن از دوبلورهای قدیمی به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. جلال مقامی همیشه در مصاحبه‌هایش به این دیدار تاکید می‌کرد و می‌گفت یکی از بهترین و شیرین‌ترین روزهایش دیدار با مقام معظم رهبری بوده است.

میرکیانی گفت: «از سرزمین نور» یکی از برنامه‌های قدیمی رادیو بود که پیش از این به زبان عربی و کردی دوبله و پخش شده بود و اکنون به تازگی به زبان انگلیسی دوبله شده است و از رادیوهای اروپایی در حال پخش است.

جلال مقامی - مجری و دوبلور پیشکسوت تلویزیون دوم مرداد ماه سال۱۳۲۰ متولد شد. مقامی با اجرای برنامه «دیدنی‌ها» به شهرت رسید.

وی همسر رفعت هاشم‌پور - دوبلور قدیمی سینما و تلویزیون - است. مینی سریال «ارتش سری» در نقش سرگرد اروین برانت، در نقش آرتور هستینگز دستیار پوآرو، سریال شرلوک هولمز (دوبله اول) در نقش دکتر واتسون، سریال شرلوک هولمز (دوبله دوم) به جای جرمی برت، سریال هشدار برای کبرا ۱۱ به جای بازیگر نقش سمیر از عمده نقش‌هایی است که جلال مقامی صداپیشگی کرده است.