به گزارش پارس به نقل از  کیهان، طی ماه‌های اخیر، موجی از تخریب بازیگران و هنرمندانی که به زعم شبه روشنفکرها، از رفتار و آداب روشنفکرانه پیروی نمی‌کنند در فضای مجازی فراگیر شده است. یک بازیگر، به خاطر بازی در یک فیلم انقلابی هدف هجمه این طیف قرار می‌گیرد و بازیگر دیگری به دلیل حضور در مراسم مقتل خوانی برای امام حسین(ع) و .... 
انجمن بازیگران سینمای ایران درواکنش به این مسئله بیانیه‌ای را صادر کرده که نسخه‌ای از آن را هم در اختیار روزنامه کیهان قرار داده است. در این بیانیه آمده است: بخش قابل توجهى از بازيگران سينما و هنرهاى نمايشى همچون ديگر آحاد مردم، با در نظر گرفتن تمامى نكات اخلاقى و قانونى، نظرات شخصى خود را به شكلى محترمانه بيان كرده و يا به اتكاى اعتقادات و علايق خود در آثارى نمايشى و آئينى با مضامين مقدس مذهبى حضور داشته‌اند، و در مقابل گروهى به ناحق با نفرت و خشمى آشكار و هدفمند، اين حضور و ابراز نظرها را به چالشى زشت كشيده‌اند و تلاش دارند تا با از ميان برداشتن حريم اخلاق، فضاى سالم تبادل افكار و انديشه را به كام تاريكى كشانده و دريچه‌هاى گفت وگوهاى بى واسطه هنرمندان و مردم را ببندند.
در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: انجمن بازيگران سينماى ايران به احترام حفظ اخلاق و ادامه حيات گفت و گوى سالم و مؤدبانه با مردم شريف و نجيب ميهن‌مان،ضمن محفوظ دانستن برخورد قانونى و اعاده حيثيت اعضاى خود از طريق مراجع قضايى، از مسئولين و متوليان نيز انتظار حراست و حمايت از حريم مقدس اخلاق و ساحت والاى فرهنگ و هنر و برخورد قاطع با خاطيان اين امر را داشته و از مردم مهربان كه هميشه نشان داده‌اند با عشق و احترام به جان و جهان هنرمندان حيات مى بخشند نيز انتظار همدلى و همراهى دارد تا دوباره بر اين باور شكوهمند حكم مؤكد بزند كه در سرزمين ايرانى- اسلامى ما، هميشه «ادب مرد به ز دولت اوست».