به گزارش پارس به نقل از کیهان، محمدرضا سرشار، قصه‌گوی مشهور ظهر جمعه رادیو و خالق داستان‌های کودکانه مشهور دهه ۱۳۶۰ در گفت‌وگویی با خبرگزاری میزان، از ناتوانی اغلب فیلمسازان ایرانی از خلق فیلمنامه برای آثارشان گفته است.
وی در این مصاحبه اظهار داشت: جز چند نفر، ما کارگردانانی نداریم که در زمینه فیلمنامه‌نویسی توانا و خلاق باشند. اکثرا سوژه‌های تکراری و سست انتخاب می‌کنند. بعضی‌هایشان هم از داستان‌های نویسندگان سرقت می‌کنند. سرقت از داستان‌ها، اتفاقی است که بارها برای من پیش آمده.
سرشار افزود: چارچوب اصلی داستان فیلم «لنگرگاه» که آقای کیومرث پوراحمد ساخت برگرفته از کتاب «آنجا که خانه‌ام نیست» من بود. البته ایشان علیرغم اینکه شباهت‌های این دو داستان را قبول داشت اما مدعی شد که هیچ‌وقت داستان مرا نخوانده بوده؛ که البته برای من قابل قبول نیست. اتفاقی که در ارتباط با «باشو غریبه کوچک» آقای بیضایی هم افتاد. داستان آن فیلم هم ترکیبی بود از قصه «مادر» با ترجمه خانم زهروی و داستان «مهاجر کوچک» که من سال‌ها قبل نوشته بودم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا سرقت ادبی از کتاب‌هایش توسط این دو فیلمساز را پیگیری نکرده است گفت: این اتفاقی نیست که فقط برای من افتاده باشد. نویسندگان زیادی هستند که تجربه این اتفاق را داشته‌اند.