به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛ علی جنتی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با انتخاب سخنگو وزارت ارشاد اظهار داشت: ما از گذشته دنبال این بودیم تا برای وزارت ارشاد سخنگو بگذاریم به این دلیل که فعالیت‌های وزارت ارشاد گستردگی بسیار زیادی داشته و دارد. ما در انتخاب سخنگو تامل بسیاری داشتیم و بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که آقای نوش‌آبادی را به دلیل سوابق بسیار انتخاب کنیم. وی همواره در مصاحبه‌هایی که داشته بسیار پخته و همه‌جانبه عمل کرده است.

وی افزود: سخنگو هر چند هفته یک بار فعالیت‌های وزارت ارشاد را تشریح و سوالاتی که خبرنگاران توقع دارند که وزیر ارشاد پاسخ دهد را پاسخ می‌دهند و بار را از روی دوش بنده بر می‌دارند.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر توقیف چند فیلم و تئاتر برای انتخاب سخنگو برای وزارت ارشاد گفت: چنین تحلیلی درست نیست و ما از مدت‌ها قبل دنبال انتخاب سخنگو برای وزارت ارشاد بودیم و بحثی نیست که روزهای گذشته مطرح شده باشد. امیدواریم که انتخاب سخنگو به مطرح شدن بحث‌های وزارت ارشاد در سطح رسانه‌ها کمک کند چرا که ما باور داریم که دولت باید پاسخگوی مسائل مختلف باشد.

وزیر ارشاد درباره مسئله اختلاف بین شورای نظارت وزارت ارشاد و قوه قضائیه گفت: ما با قوه قضائیه اختلاف خاصی نداریم اما در یکی دو مورد دستگاه قضایی احساس کرده است که می‌تواند روزنامه‌ای را موقتا توقیف کند و این کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: ما از دستگاه قضایی درخواست کرده‌ایم که معاونت نظارت بر مطبوعات یک معاونت همه جانبه است که از گروه‌ها و نهادهای مختلف در آن حضور دارند، مواردی را که وجود دارد به همین هیئت ارجاع داده تا در آنجا بررسی و تصمیم‌گیری شود.