به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا فرساد بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان هیئت حیدریون مازندران با تسلیت ایام عزاداری و حزن حسینی، اظهار داشت: هر عاشورا تحویل سال جدیدی در زندگی بشریت است و حسین‌بن‌علی(ع) به ما آموخت هیچ‌گاه در زندگی خود در برابر دشمن سر خم نکنید.

وی بیان داشت: همه امروز نظاره‌گر این مسئله هستند که شاید حرکت یزیدی توانسته باشد تن اباعبدالله(ع) را از میان بردارد اما راه حسین را هرگز نمی‌تواند سد کند بنابراین این سیل عظیم جمعیت که در همه جای جهان به خیابان‌ها برای عزاداری آمدند برای ادامه راه ابا عبدالله(ع) آمدند.

این مسئول تاکید کرد: امروز ایران مرکز آموزش و قوی‌ترین صادرکننده فرهنگ عاشورا در جهان است که امیدوارم دولت خدمتگذار به مسائل فرهنگی هم در کنار مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته باشد زیرا همه امور در یک جامعه مربوط به مسائل اقتصادی نیست و باید این را مد نظر داشت که حادثه عاشورا بر اثر ترس مردم از گرسنگی و از دست دادن خرمنی گندم و بی‌بصیرتی مردم زمان خلق شد که حسین بن علی‌ها را به قتلگاه کشاند.

به گفته وی، در حادثه عاشورا تبلیغات جبهه دشمن به گونه‌ای بود که مردم امام خود را رها ساخته و به سمت جریان یزیدی می‌روند.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق درباره برخی از فضاهای سیاسی غلط در کشور تصریح کرد: جریان یزید و یزیدی امروز هم در جهان حاکم است، تنها غرب و هم‌پیمانانش نمی‌توانند جریان یزیدی باشند همانند عمر سعد تا لحظه آخر در تصمیم‌گیری تردید داشتند به طوری که هم دنیا را می‌خواست و هم آخرت را و در آخر هم این شخصیت به هیچ چیز نرسید.