به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت گفت: در جلسه‌ای که به نام دفاع مقدس است سخن گفتن کار آسانی نیست. اگر ما هستیم و پشت تریبون قرار داریم و این فضای زیبا، آراسته شده است و ایران نماد ثبات و آرامش است به خاطر ستارگانی است که از میان ما رفته‌اند و در بین ما نیستند.

وی افزود: دفاع مقدس آغاز خودباوری ملت ایران بود و در جریان دفاع مقدس ما دریافتیم که کوه قافی و سیمرغی در کار نیست و سیمرغ‌ها خودمان هستیم. دفاع مقدس به ما قدرت داد تا به خویشتن خویش بازگردیم و مرزهای علم و دانش را درنوردیم.

ایوبی دفاع مقدس را رنسانس فرهنگ و هنر امروز ایران دانست و گفت: اگر تمام هنرهای ما احیا شد و سینمای ایران در جریان دفاع مقدس دوباره زاده شد مرهون دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره ماهیتش مقاومت است و دفاع مقدس یکی از بخش‌های باشکوه مقاومت را شکل می‌دهد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه جهان امروز در برابر هجوم فرهنگی آمریکا به زانو درآمده است، گفت: 10 درصد از فروش فیلم‌ها از اروپا و باقیمانده آمریکایی هستند و تنها سینمایی که با افتخار دربرابر سینمایی آمریکایی ایستاد، سینمای ایران است. بنابراین با افتخار می‌توانیم سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم.

ایوبی اضافه کرد: اروپایی ها با استفاده از سینمای پرافتخار ما امید به مقاومت در مقابل سینمای آمریکایی دارند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس عرصه بسیار مهمی است و صحنه‌های نبرد را بیاد بیاوریم آن بهشتی که در زمین آفریده شد که همه ویژگی‌های بهشتیان را رزمندگان داشتند و امروز امیدواریم تمام ویژگی‌ها را سینمای مقاومت و سینمای دفاع مقدس داشته باشند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر می‌خواهیم که آن بهشت برای نسل امروز ترسیم شود باید بدانیم که این سینما کار دل است و کار پیشانی و عقل نیست و اگر سینمای مقاومت را می‌خواهیم باید همه عزم را جزم را جمع کنیم و آن صحنه‌های باشکوه را خلق کنیم تا بتوانیم ان پیام‌ها را به نسل‌های جامعه امروز جهان مان منتقل کنیم.