به گزارش پارس حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون دغدغه‌های این کمیسیون درباره فیلم سینمایی لاله به «تابش کوثر» گفت: یکی از حرف‌های ما این بود که این هزینه چند میلیاردی برای ساخت این فیلم را  وزارت ارشاد موظف است برای فیلم‌های فاخر انجام بدهد و ما سوالمان این است که آیا واقعا یک چنین فیلمی آن ویژگی‌های فیلم فاخر را دارد تا آقایان بیایند هزینه کنند که اگر ویژگی‌های فیلم فاخر را ندارد این هم یک اشکال قانونی خواهد بود که مسئولان باید پاسخگو باشند.
نماینده مردم گرگان در مجلس تشریح کرد: یک نکته هم بحث با سازندگان این فیلم بود که مشکلاتی در سوابق حرفه‌ای کارگردان فیلم سینمایی لاله است و یک نکته هم این بود که اگر بنا است شما بیایید به طور مثال بها دادن نظام اسلامی به حضور زن در عرصه‌های مختلف را نشان بدهید، آیا واقعا مهم‌ترین عرصه‌ای که زنان ما بعد از انقلاب و تشکیل نظام مقدس در صحنه‌های اجتماعی دارند این است که در یک مسابقه رالی مختلط با مردان شرکت کنند؟ 
طاهری در پاسخ به این سوال که اگر دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس درباره فیلم سینمایی لاله برطرف نشده باشد ممکن است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استیضاح شود، گفت: به خاطر یک فیلم شاید استیضاح مطرح نشود اما حداقل طرح سوال خواهد شد. زیرا همان‌طور که می‌دانید در قانون جدید آیین‌نامه داخلی مجلس است که اگر مجلس از سه مرتبه سوالی که از وزیر می‌پرسد قانع نشود خود به خود استیضاح صورت می‌گیرد که بنابراین ممکن است به خاطر یک اتفاق این‌چنینی استیضاح مطرح نشود ولی سوال ممکن است مطرح شود و اگر پاسخ آقای وزیر قانع‌کننده نباشد، ایشان کارت زرد دوم را از مجلس می‌گیرند.
گفتنی است، ساخت فیلم دختر رالی باز توسط نیک‌نژاد -که سابقه پررنگی در همکاری با فیلم‌های پورنو هالیوودی دارد- با استقبال غربی‌ها مواجه شده بود. برخی از این رسانه‌ها، فیلم «لاله» را علیه ارزش‌های ارزشی و اسلامی معرفی کرده بودند. روزنامه کیهان پیش از این طی یادداشتی با عنوان «رد پای لاله از بی‌بی‌سی تا تهران» در تاریخ 5/5/91به افشای مسائل پشت پرده پروژه لاله پرداخته بود.