به گزارش پارس به نقل از وطن امروز ؛ میلیاردی فیلم‌های «چ»، «معراجی‌ها»، «طبقه حساس»، «ردکارپت»، «خط‌ویژه» و «پنج ستاره» در سال ۹۳، امیر قطبی از پیوستن فیلم «کلاشینکف» به باشگاه فیلم‌هایی با فروش بیش از یک‌میلیارد تومان خبر داد. اکران فیلم‌های نوروزی با  مجموع فروش 14 میلیارد و 250 میلیون تومان، روزهای خوبی را برای سینمای ایران در سال 93 نوید می‌داد. از ابتدای امسال فیلم‌های «چ»، «معراجی‌ها»، «طبقه حساس»، «ردکارپت»، «خط‌ویژه» و «پنج ستاره» به فروشی بالای یک‌میلیارد تومان رسیدند. براساس آخرین آمار فروش، فیلم سینمایی «کلاشینکف» هم در 22 روز اکران در سینماهای کشور،  یک‌میلیارد و 30 میلیون تومان فروش داشته و به جمع فیلم‌های میلیاردی اضافه شده است. امیر قطبی، مدیرپخش فیلمیران در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به  آخرین وضعیت فروش «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران، گفت: فیلم سینمایی «ردکارپت» بعد از گذشت 48 روز در 60 سینمای شهر تهران و شهرستان اکران می‌شود. مجموع فروش این فیلم تا پنجشنبه‌شب، 2 میلیارد و 650 میلیون تومان شده است. قطبی اضافه کرد: این فیلم تا روز پنجشنبه،23 مردادماه در سینماهای شهر تهران یک میلیارد و 670 میلیون تومان و در سینماهای شهرستان‌ها 980 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم سینمایی «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران در ایام جشنواره فیلم کن 2013 فرانسه تصویربرداری شده است. عطاران در این فیلم در نقش یک عاشق سینما به ایفای نقش می‌پردازد. مدیرپخش فیلمیران درباره فروش فیلم سینمایی «کلاشینکف» سعید سهیلی که اکران خود را از روز چهارشنبه اول مرداد ماه آغاز کرده است، گفت: «کلاشینکف» در 65 سالن سینمای تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود. فروش این فیلم در سینماهای تهران 690 میلیون تومان و در سالن‌های سینمای شهرستان‌ها‌ 340 میلیون تومان است. براساس این آمار «کلاشینکف» در 22 روز اکران،  یک میلیارد و 30 میلیون تومان فروش داشته است. «کلاشینکف» تازه‌ترین اثر سعید سهیلی بعد از فیلم جنجالی «گشت ارشاد» است. این فیلم از تمی اجتماعی با لحنی کمدی برخوردار است و اولین همکاری رضا عطاران با سعید سهیلی به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی چون رضا عطاران،‌ جواد عزتی، شقایق فراهانی، جمشید هاشم‌پور، شهرام حقیقت‌دوست و ساعد سهیلی نقش‌آفرینی می‌کنند.

ساخت فیلمی با محوریت «آکوامن»
2 فیلم جدید از کمپانی دی‌سی شایعات برای فیلم سینمایی مستقل آکوامن را افزایش داده بود که حالا خبرهای جدیدتری از این پروژه شنیده می‌شود.  به گزارش  تسنیم، بزودی فیلم‌های «لیگ عدالت: تاج و تخت آتلانتیس» و «بتمن در برابر سوپرمن: سپیده‌دم عدالت» اکران خواهند شد که در هر دوی آنها آکوامن نقشی کلیدی دارد. حالا خبرها حاکی از این است که کمپانی برادران وارنر 2 فیلمنامه‌نویس را برای نوشتن فیلمنامه فیلمی مستقل براساس کمیک بوک‌های آکوامن استخدام کرده است. دی‌سی قرار است از سال ٢٠١٦ تا پایان سال ٢٠٢٠ در حدود ١٠ فیلم کمیک بوکی را اکران کند.

«خشم» برد پیت یک ماه زودتر اکران می‌شود
فیلم جدید برد پیت که با موضوع جنگ دوم جهانی در حال ساخت است یک ماه زودتر از موعد قبلی اکران می‌شود. به گزارش تسنیم، فیلم جدید برد پیت که با موضوع جنگ دوم جهانی در حال ساخت است یک ماه زودتر از موعد قبلی اکران می‌شود. این فیلم که به کارگردانی دیوید آیر ساخته می‌شود «خشم» نام دارد و ساخت آن جز برد پیت با حضور چهره‌هایی چون لوگان لرمن، شیا لبوف، مایکل پنا و جو برنتال انجام می‌شود‌. «خشم» قرار بود روز ١٤ نوامبر ٢٠١٤ و همزمان با عید شکرگزاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی برود اما کلمبیا پیکچرز تصمیم گرفت این فیلم را یک ماه زودتر و در تاریخ ١٧ اکتبر ٢٠١٤ اکران کند. این اتفاق به معنی آن است که «خشم» در گیشه کار راحت‌تری دارد و به جای رقابت با فیلم‌هایی مثل «در میان ستارگان» کریستوفر نولان، انیمیشن « Big Hero6» از کمپانی مارول و دیزنی و... باید با اکران محدود فیلم «مرد پرنده‎ای» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو، انیمیشن «کتاب زندگی» و فیلم رومانتیک «بهترین من» رقابت کند. جالب است بدانید در سال‌های اخیر ماه اکتبر برای بردن اسکار هم ماه خوش‌یمنی محسوب می‎شود.