به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمیدرضا کفاش ظهر امروز در اختتامیه سی و دومین جشنواره مسابقات فرهنگی که با حضور 350 دانش‌آموز از سراسر کشور برگزار شد، درباره  مقاومت فلسطین و کودکان ظلم دیده غزه اظهار کرد: از کوکان غزه یادی می‌کنیم که مدتی است زیر ظلم رژیم صهیونیست هستند و دیزور نیز عده‌ای از جوانان دلسوز ایرانی در تهران در مقابل دفتر سازمان بین‌الملل جمع شده و به جهانیان ثابت کردند که جوانان ایرانی حامی مردم مظلوم غزه هستند.

وی افزود: من از تمامی برگزیدگان این مسابقات درخواست دارم که در هر رشته‌ای فعالیت دارند، سعی کنند به خوبی مظلومیت کودکان غزه و ظلم رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دهند که این خود یک جنگ و مبارزه علنی در سطح بین‌الملل و فضای مجازی است.

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در صحبتی خطاب به دانش‌آموزان گفت : هر جامعه ای و هر فردی در زنئگی شخصی خود اگرخواهان موفقیت هستند باید شگر گذار کسانی باشند که بر گردن آن‌ها حق داشته و نسبت به آن‌ها زحمت کشیده‌اند و افراد در صورت شکرگذاری مربیان نسبت به خالق خویش نیز سپاس‌گذار می‌شوند.

وی درباره برگزاری این جشنواره تصحیح کرد : برای برگزاری هر جشنواره و به خصوص جشنواره‌های ملی، افراد زیادی در تلاش هستند که این جشنواره با کیفیت مطلوب تری برگزار شود.

کفاش با بیان این که تمام افراد حاضر در این مسابقات خود منتخب از سرتاسر کشور هستند، بیان کرد : در این جشنواره 350 نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور حضور دارند که تفاوتی در بین رتبه آن‌ها نیست و اگر رتبه‌بندی در این مسابقات حذف می‌شد، بهتر بود اما برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که با حذف رتبه بندی رقابت نیز از بین دانش‌آموزان حذف می‌شود.

وی با اشاره به اخلاق جهان پهلوان تختی خاطر نشان کرد: نسل جدید در کشور تختی را ندیده‌اند ولی از اخلاق وی شنیده‌اند و تختی فردی بود که همیشه برای نفرات بازنده نیر احترام خاصی قائل بود و من از افرادی که در این دوره مقام نخست را کسب می‌کنند، درخواست دارم اخلاق تختی را ادامه دهند.

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی سایت شاد گفت: اتفاق بسیار خرسند در این جشنواره افتاد و آن راه‌اندازی سایت شبکه اجتماعی دانش‌آموزی بود که از تمام شرکت کننده ها مشخصات گرفته می شود و آن‌ها به عضویت این سایت در می‌آیند و می توانند با برگزیدگان رشته‌های تخصصی خود ارتباط داشته باشند.

وی پیرامون اجرای بهتر این جشنواره بیان کرد: ما برای اجرای بهتر این جشنواره در نظر داریم از نظرات مربیان پرورشی استان ها استفاده کرده و دولت تدبیر و امید در نظر دارد به جای تربیت دانش‌آموزان در تعداد 1000 نفری، 50 نیروی متخصص در هر رشته تربیت کند.