به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان صبح امروز در نشست امضای موافقت‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: هم اینک 13 ستاد راهبری در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده که این ستادها از سوی اساتید و فعالان دانشگاهی راهبری می‌شوند. از این‌رو، برنامه‌ای برای گسترده کردن و بزرگ کردن این معاونت نداریم، چرا که اعتقاد داریم ستادها و نیز دانشگاه‌ها برای استفاده از توانمندی و خدماتی که قابل ارائه به آنهاست باید خود را به معاونت علمی و فناوری نزدیک و با آن تعامل بیشتری پیدا کنند.


او با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی، دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها از امکانات مالی زیادی برخوردار نیست، گفت: دانشگاه‌ها نباید انتظار دریافت بودجه از دولت برای انجام امور خود داشته باشند. از این‌رو، ضرورت دارد بخشی از نیازهای مالی خود را با تولید محصولات دانش‌بنیان و فروش آن تامین کنند که در این راستا ما آماده همکاری و حمایت از آنها هستیم.

دبیر هیئت‌امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، حرکت دانشگاه‌ها به سمت فناوری و جهت‌گیری آنها برای تولید محصولات دانش‌بنیان را گریزناپذیر خواند و گفت: در راستای سرعت بخشیدن به این رویکرد، معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری نسبت به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها اقدام کرده که امید می‌رود با اجرایی شدن آن زمینه برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این بخش در مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور سرعت یابد.