یک شاعر گفت: هر سال در شب میلاد حضرت امام حسن (ع) رهبر معظم انقلاب در حیطه ادبیات سخنانی می‌فرمایند که نیازمند پیگیری است.

عبدالرحیم سعیدی راد، شاعر آیینی در گفت‌وگو با کیهان با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حیطه ادبیات گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب در حوزه شعر که سال‌ها پیش هم به شکلی تکرار کرده بودند این بود که شاعران نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت نباشند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب  در جلسه شعری که در شب میلاد حضرت امام حسن (ع)  با شاعران داشتند به اتفاقات اخیر غزه اشاره کردند و ما هر شب شاهدیم که تلویزیون اعلام می‌کند که ده‌ها نفر کشته می‌شوند ولی متاسفانه در اشعار برخی از شاعران انعکاس نداشته است.
این شاعر اظهار داشت:  سخنان رهبر انقلاب  نیاز به پیگیری دارد و باید برای این مهم در وزارت ارشاد یا حوزه هنری و یا هر جای دیگر یک متولی مشخص شود تا سخنان ایشان عملیاتی گردد.
سعیدی راد ادامه داد: رهبری در یکی از جلساتی که هر سال با شاعران دارند راجع به مدیریت شعر سخن گفتند. بحث مدیریت شعر بحث جدی است که پول‌های زیادی در این زمینه هزینه می‌شود. به طوری که  شب‌های شعر پراکنده‌ای در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. به نظرم باید در جایی مدیریت شعر برعهده گرفته شود تا نه کسی ظاهری تشویق شود و بالا آید و نه بالعکس و نه موضوعی که مهم نیست مورد توجه واقع شود و نه موضوعی زمین بماند.
وی افزود: باید یک دفتری  ایجاد شود که پل ارتباطی بین انجمن‌های ادبی و ارگان‌های فرهنگی شود که هر کدام از انجمن ‌ها و ارگانها می‌خواهند یک کار فرهنگی انجام دهند، انجام هماهنگی آن با دفتر مورد نظر باشد.