در خارج از مرزهای ایران هم همچنان بازار ساخت آثار سینمایی همسو با فتنه و فتنه‌گران داغ است.


به گزارش رجانیوز، پیش از این اخبار فراوانی از پروژه‌های ضدایرانی هالیوود از جمله فیلم سینمایی «گلاب» در رابطه با فتنه سال ۸۸ ایران منتشر شده است. اما در روزهای اخیر فیلم ضدایرانی دیگری با سوژه‌ای ایرانی و عواملی غربی در رابطه با فتنه۸۸ در کشور آلمان اکران شده است که خود نشان‌دهنده‌ اهتمام غرب برای تولید محصولات فرهنگی در رابطه با فتنه ایران و وارونه جلوه دادن آن است. اهتمامی که مختص آمریکا و هالیوود هم نیست و دامنه آن تا کشورهای اروپایی کشیده شده است و نه‌تنها هیچ واکنش درخوری از سوی مسئولین فرهنگی ایرانی دریافت نمی‌کند بلکه حتی با ساخت آثار همسو و مشابه آن، تائید هم می‌شود.
 «رقاص بیابان» ساخته‌ ریچارد ریموند، فیلمساز تازه‌کار بریتانیایی و با بازی فریدا پینتو- بازیگر فیلم میلیونر زاغه‌نشین- و نازنین بنیادی- بازیگر سریال ضدایرانی همولند- فیلمی درباره یک رقاص ایرانی است که پیش از این در جشنواره فیلم کن و سپس در برخی سینماهای بریتانیا و فرانسه به نمایش درآمده بود و حالا در سینماهای آلمان اکران شده است.
اخبار تولید و نمایش آثار ضدایرانی- به ویژه تولیدات مرتبط با فتنه- از هالیوود گرفته تا کشورهای اروپایی در حالی در چند ماه اخیر منتشر می‌شود که با وجود اعتراض بسیار کارشناسان، رسانه‌ها، نمایندگان و مردم درباره‌ عدم واکنش نهادهای فرهنگی از جمله حوزه هنری، موسسه آوینی، صداوسیما، بنیاد روایت، وزارت ارشاد و.... همچنان هیچ خبری از آغاز ساخت یک فیلم ایرانی با محوریت فتنه از زاویه نگاه جمهوری اسلامی منتشر نشده است و ظاهرا داستان خواب عمیق مسئولان فرهنگی مملکت همچنان ادامه دارد.