به گزارش پارس، یادداشت حاتمی‌کیا بدین شرح است:

به نام خدا

فیلم سینمایی «چ» محصول بیش از یک دهه دغدغه ذهنی و حاصل متراکم حدود 3 سال کار مداوم هنرمندان عزیز و جوانان خلاق سینمای کشور بود که همگی می‌خواستند ادای دینی به آرمان‌خواهی نسلی از فرزندان این سرزمین کنند که چه بسا آنها را حتی از نزدیک ندیده بودم اما قصه پایمردی‌هایشان در پشت سر ما و سایه بر زندگی امروزمان و چشم‌انداز فردای ما است و خواهد بود.

استقبال خوب مردم از سینماهای تهران، شهرستان‌ها و اظهار محبت آنها و آنچه حتی از شهرهای کوچک و دوردست و مناطق فاقد سالن سینما به من رسید خستگی این سالها و زحمت وافر ساخته «چ» را از تنم بیرون کرد و قطعا برای همکارانم نیز این چنین بوده است.

برگزاری این مراسم در شب سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور و مشارکت خودجوش مردم در میدان امام حسین (ع) که نام و مکانش مملو از خاطرات فراموش‌ نشدنی برای نسل ما است برگه ارزشمند و شیرین دیگری از صفحات ساخت و پخش فیلم «چ» برایم می ‌باشد.

قطعا همه مخاطبان و آنهایی که در لحظات تماشای این فیلم در سینماها و یا در ایام آتی از طریق نمایش خانگی و یا کمی دورتر از طریق شبکه‌های تلویزیونی در حس مورد نظر با ما مشارکت خواهند داشت به قول شهید عزیز و برادر بزرگوارم سید مرتضی آوینی همگی از عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم محسوب می‌شود.

در پایان از همه برگزارکنندگان این مراسم و همه همکارانم تشکر می‌کنم و امیدوارم دعای خیر شهیدان چمران، فلاحی، وصالی و سایر شهدای انقلاب و دفاع مقدس بدرقه راهمان باشد.

برادر شما ـ ابراهیم حاتمی‌کیا