سومين جلسه برنامه «سينما روايت» اختصاص دارد به پخش مستند «جنايت در سكوت» ساخته بهروز نوراني پور كه يكي از ركوردداران دريافت جوايز از جشنواره هاي داخلي و خارجي است.

به گزارش پارس به نقل از روابط عمومي«سينما روايت»، مستند«جنايت در سكوت» به تهيه كنندگي و كارگرداني بهروز نوراني پور كه جوايز متعدي را در جشنواره هاي داخلي و خارجي كسب كرده است، داستان «يكي از روستاهاي مرزي شهرستان سردشت در طول دوران جنگ بمباران شيميايي راروايت مي كند كه در آن مادر خانواده هر فرزندي را كه به دنيا مي آورد پس از چند سال مبتلا به تاول هاي شيميايي شده و به مرور بينايي‌اش را از دست مي‌دهد. اما در اين ميان عبدالرحمن فرزند كوچكتر خانواده براي ديدن مبارزه مي‌كند... ».

بنا براين گزارش مستند«جنايت در سكوت» در شانزدهمين جشنواره فيلم Sole Luna پالرمو ايتاليا جايزه بهترين فيلم مستند را براي نشان دادن اثرات ناگوار جنگ دريافت كرد. این مستند تا به حال موفق به كسب جوايز مختلفي مانند جايزه بهترين فيلم مستند از جشنواره فيلم رويش، جايزه بهترين فيلم مستند از جشنواره فيلم سينما حقيقت، جايزه بهترين فيلم مستند از جشنواره فيلم آوا، جايزه بهترين فيلم مستند از جشنواره فيلم جيپور هندوستان، جايزه بهترين فيلم مستند از جشنواره فيلم آكبانك تركيه، جايزه بهترين فيلم مستند از جشنواره فيلم SOLELUNA- selezione و ... شده است. 

گفتني است اين برنامه روز يكشنبه 18خردا ساعت 18 در مجتمع فرهنگي اسوه برپا خواهد شد و بعد از اکران فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور كارگردان و عوامل فيلم برگزار مي شود.